LÍNIA PEDAGÒGICA

Davant les necessitats del centre, durant els dos cursos anterior se va dur a terme un seminari en el qual va participar quasi la totalitat del claustre. En aquest seminari a més de formar al professorat en noves metodologies, es van intercanviar experiències i pràctiques educatives cooperatives i coeducatives.

Com a resultat, es va dissenyar un projecte educatiu de centre on la prioritat és la formació integral de tot el nostre alumnat, tenint en compte el desenvolupament de les competències bàsiques per tal de formar subjectes actius capaços de triar lliurement i transformar la societat que els envolta.

L’eix vertebrador d’aquest projecte es tradueixen l’establiment d’una línia metodològica del centre i la seua continuïtat en tots els cursos.

Els elements fonamentals d’aquesta metodologia són: l’aprenentatge basat en projectes globalitzadors i interdisciplinars, l’aplicació del tractament integrat de llengües en aquests projectes i la realització setmanal de Tertúlies Literàries Dialògiques, tant en valencià com en castellà.

Aquesta metodologia suposa una avantatge i una oportunitat en la inclusió i implementació de l’STEAM (Ciències,Tecnologia,Enginyeria,Arts i Matemàtiques). Aquest canvi metodològic suposa un gran esforç per a tota la comunitat educativa, ja que implica una nova concepció del procés d’ensenyament-aprenentatge dels nostres xiquets i xiquetes. Aquesta novetat està present des del començament d’un projecte, on l’alumnat participa de manera activa fent-se preguntes i connectant les seues idees prèvies amb allò que el docent està mostrant, fins a l’avaluació d’aquest projecte, on es tindran en compte proves curriculars, evidències arreplegades en els dossiers dels alumnes i el producte final del projecte. Es valora el procés i l’actitud de l’alumne en el seu treball en equip. A més a més, d’aquesta manera la inclusió de tot el nostre alumnat serà possible, perquè podem adaptar als diferents ritmes d’aprenentatges les diferents activitats que proposem,fent que tothom estiga motivat per a desenvolupar les tasques i així sumar competències entre tots i totes. Aquest canvi necessita d’uns recursos materials adients que faciliten la posada en pràctica d’aquesta línia metodològica, i també de la implicació, esforç, treball i creativitat del docent. Així mateix, per tal de fer més signifcatiu aquest procés d’ensenyament-aprenentatge, cada docent a través del seu blog d’aula farà que els projectes que es treballen al centre també es puguen continuar practicant des de casa. D’aquesta manera,l’alumnat podrà repassar els continguts treballats a l’aula, així com, profunditzar en temes que siguen del seu interés.

Cal apuntar que el Claustre es reunirà de manera periòdica per tal de valorar i proposar millores.