


DIARI DE VIATGE
DIA 1: de matí a Myllyojan koulu.
El dia a Finlàndia sembla tindre més hores del normal, no tant pel fet que el sol no s’amaga, com pel nivell de productivitat i aprofitament del temps.
Les classes comencen a les huit i quart. Dona gust veure com la majoria dels infants arriben amb bicicleta o patinet de manera totalment autònoma. Entrar a “Myllyoja School” és com entrar a casa, ja que en molts aspectes sembla una llar.
Encara que la temperatura de fora és freda, la calidesa de l’interior permet que l’alumnat vaja amb roba còmoda i calçat d’estar per casa.
L’ambient tranquil i respectuós és un altre dels trets més significatius.
Després d’una breu exposició de les principals característiques del sistema educatiu finlandés i concretament de la seua escola, Ennia, la coordinadora ERASMUS del centre, ens ha acompanyat a visitar alguna de les aules.
La primera d’elles ha sigut una classe preparatòria per a l’aprenentatge de la llengua finesa per a l’alumnat immigrante. Ha sigut inspirador veure el funcionament i l’organització d’aquesta aula.
Les classes no fan únicament referència a aspectes purament curriculars sinó que es treballen habilitats necessàries per a dur a terme treballs manuals i artístics com la costura i l’elaboració de maquetes de la fusta. Per a això compten amb aules especials habilitades amb materials específics d’alta qualitat que l’alumnat utilitza de manera sorprenent.




De vesprada a Koitelinkoski
L’hospitalitat de les nostres companyes finlandeses no té límit…igual que els seus meravellosos boscos i paisatges.


En acabar les classes ens van portar a Koitelinkoski, una meravellosa zona als afores d’Oulu, on vam poder gaudir d’unes vistes espectaculars acompanyades d’una barbacoa típica d’aquesta encantadora ciutat.
Día 2: Myllyojan koulu
Hui ens hem alçat ben aviat per arribar a l’escola a les 8:15. Malgrat que la temperatura és molt més freda que ahir i amenaça pluja, continua sorprenent-nos la quantitat d’infants que utilitzen la bicicleta com mitjà de transport.

A les huit i quart ha començat una jornada de convivència entre el futur alumnat de primer curs acompanyat de les seues famílies. Ens ha sorprés l’elevat nivell d’organització i previsió.

Després hem tornat de nou a l’aula de handcrafts on hem observat la polivalència i versatilitat d’un espai d’aquest tipus, en el qual s’estava realitzant alhora dos activitats completament diferents. D’una banda, un grup preparava una taller gastronòmic per a l’esdeveniment de demà (summer festival) i per altra banda, la resta realitzaven amb feltre senzills treballs de costura.




Seguidament Enni ens ha acompanyat a visitar les aules de l’escola on es troba l’alumnat més xicotet, abans d’accedir a l’ensenyança obligatòria, que a Finlàndia comença als 7 anys.




La música està present en cada racó d’aquest col·le, el seu aprenentatge no es restringix únicament a l’assignatura d’educació musical. És comú veure en cada aula molts instruments i utilitzar les seues melodies per a construir nous aprenentatges.

Elina ens ha mostrat un instrument típic finlandés anomenat Kantele. I ens ha parlat d’ un llibre de llegendes que té com a títol “The Kalevala”. La impressió d’aquest llibre va provocar la unió del poble finlandés sobre la base de la seua pròpia llengua, atorgant-li prestigi literari en les principals ciutats de Finlàndia i cultivant en els jovens el desenvolupament de l’idioma finés i la seua preservació en l’actualitat. Cal destacar que en estos anys Finlàndia es trobava sota el domini de Suècia i per tant, l’idioma suec era parlat per gran part de la població.

A les onze l’alumnat amb els seus mestres va acudint al menjador. Hui hem gaudit d’una sopa de salmó i iogurt amb un dels pans típics anomenat “rieska”.
Després hem anat a una sessió d’ EF al pati, on hem comprovat que encara que ens separa una gran distància, els jocs son similars.


Per la vesprada hem anat a passejar per la ciutat i hem fet una ruta pels monuments més destacats:

L’ajuntament.

Cases d’estil finlandés.

Ravintola Torioollii, Oulu
.
.


Día 3 : Myllyojan koulu.
Hui és el gran dia, per fi ha arribat el moment de celebrar el tan esperat Festival d’Estiu. Enguany la temàtica gira entorn a Oceania. Per això, cadascuna de les classes ha preparat tallers, activitats, balls, jocs, documentació i menjars típics dels diferents arxipèlags que formen aquest continent. L’ event es va realitzar al gimnàs, el qual va quedar així de bonic:





El matí va ser molt divertit , al llarg d’ell vam poder gaudir de les diferents activitats plantejades, totes elles capitanejades pel propi alumnat . Va resultar molt interessant conéixer curiositats i costums d’aquest país de la mà dels infants. Com a clausura es van realitzar balls autòctons per part dels més majors.
