DIARI DE VIATGE

DIA 1: de matí a Myllyojan koulu.

El dia a Finlàndia sembla tindre més hores del normal, no tant pel fet que el sol no s’amaga, com pel nivell de productivitat i aprofitament del temps.

Les classes comencen a les huit i quart. Dona gust veure com la majoria dels infants arriben amb bicicleta o patinet de manera totalment autònoma. Entrar a “Myllyoja School” és com entrar a casa, ja que en molts aspectes sembla una llar.
Encara que la temperatura de fora és freda, la calidesa de l’interior permet que l’alumnat vaja amb roba còmoda i calçat d’estar per casa.

L’ambient tranquil i respectuós és un altre dels trets més significatius.

Després d’una breu exposició de les principals característiques del sistema educatiu finlandés i concretament de la seua escola, Ennia, la coordinadora ERASMUS del centre, ens ha acompanyat a visitar alguna de les aules.

La primera d’elles ha sigut una classe preparatòria per a l’aprenentatge de la llengua finesa per a l’alumnat immigrante. Ha sigut inspirador veure el funcionament i l’organització d’aquesta aula.

Les classes no fan únicament referència a aspectes purament curriculars sinó que es treballen habilitats necessàries per a dur a terme treballs manuals i artístics com la costura i l’elaboració de maquetes de la fusta. Per a això compten amb aules especials habilitades amb materials específics d’alta qualitat que l’alumnat utilitza de manera sorprenent.

De vesprada a Koitelinkoski

L’hospitalitat de les nostres companyes finlandeses no té límit…igual que els seus meravellosos boscos i paisatges.

En acabar les classes ens van portar a Koitelinkoski, una meravellosa zona als afores d’Oulu, on vam poder gaudir d’unes vistes espectaculars acompanyades d’una barbacoa típica d’aquesta encantadora ciutat.

Día 2: Myllyojan koulu

Hui ens hem alçat ben aviat per arribar a l’escola a les 8:15. Malgrat que la temperatura és molt més freda que ahir i amenaça pluja, continua sorprenent-nos la quantitat d’infants que utilitzen la bicicleta com mitjà de transport.

A les huit i quart ha començat una jornada de convivència entre el futur alumnat de primer curs acompanyat de les seues famílies. Ens ha sorprés l’elevat nivell d’organització i previsió.

Després hem tornat de nou a l’aula de handcrafts on hem observat la polivalència i versatilitat d’un espai d’aquest tipus, en el qual s’estava realitzant alhora dos activitats completament diferents. D’una banda, un grup preparava una taller gastronòmic per a l’esdeveniment de demà (summer festival) i per altra banda, la resta realitzaven amb feltre senzills treballs de costura.

Seguidament Enni ens ha acompanyat a visitar les aules de l’escola on es troba l’alumnat més xicotet, abans d’accedir a l’ensenyança obligatòria, que a Finlàndia comença als 7 anys.


La música està present en cada racó d’aquest col·le, el seu aprenentatge no es restringix únicament a l’assignatura d’educació musical. És comú veure en cada aula molts instruments i utilitzar les seues melodies per a construir nous aprenentatges.

Elina ens ha mostrat un instrument típic finlandés anomenat Kantele. I ens ha parlat d’ un llibre de llegendes que té com a títol “The Kalevala”. La impressió d’aquest llibre va provocar la unió del poble finlandés sobre la base de la seua pròpia llengua, atorgant-li prestigi literari en les principals ciutats de Finlàndia i cultivant en els jovens el desenvolupament de l’idioma finés i la seua preservació en l’actualitat. Cal destacar que en estos anys Finlàndia es trobava sota el domini de Suècia i per tant, l’idioma suec era parlat per gran part de la població.

A les onze l’alumnat amb els seus mestres va acudint al menjador. Hui hem gaudit d’una sopa de salmó i iogurt amb un dels pans típics anomenat “rieska”.

Després hem anat a una sessió d’ EF al pati, on hem comprovat que encara que ens separa una gran distància, els jocs son similars.

Per la vesprada hem anat a passejar per la ciutat i hem fet una ruta pels monuments més destacats:

L’ajuntament.

Cases d’estil finlandés.

Ravintola Torioollii, Oulu

.
.


Día 3 : Myllyojan koulu.

Hui és el gran dia, per fi ha arribat el moment de celebrar el tan esperat Festival d’Estiu. Enguany la temàtica gira entorn a Oceania. Per això, cadascuna de les classes ha preparat tallers, activitats, balls, jocs, documentació i menjars típics dels diferents arxipèlags que formen aquest continent. L’ event es va realitzar al gimnàs, el qual va quedar així de bonic:


El matí va ser molt divertit , al llarg d’ell vam poder gaudir de les diferents activitats plantejades, totes elles capitanejades pel propi alumnat . Va resultar molt interessant conéixer curiositats i costums d’aquest país de la mà dels infants. Com a clausura es van realitzar balls autòctons per part dels més majors.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies