Normes generals

Normes generals.

  • Els preguem puntualitat. Les portes d’entrada es tancaran a les 9:10h. Després, els/as alumnes/as solament podran accedir al centre acompanyats pels pares i amb un justificant o una nota en l’agenda escolar.
  • Cap/a alumne/a pot eixir només/a del centre dins de l’horari lectiu. Solament acompanyat/per un adult/a
  • En cas que els/les alumnes/as necessiten eixir del col·legi per a consulta mèdica… hauran de portar un justificant signat pels seus pares, els qui els esperaran a la porta.
  • Cada professor/a té assignades unes hores de tutoria per a rebre a els/as pares/mares. Els preguem que no interrompen les classes en horari lectiu. En cas de necessitat, poden reunir-se amb els professors havent-ho comunicat prèviament.

Seguiment de l’assistència a classe

En les reunions d’INICI DE CURS, un dels punts a tractar serà el de l’assistència, remetent-se a els/les pares/mares d’els/les alumnes/as la següent informació:

  1. Els/les pares/mares cridaran, si és possible, al Col·legi a partir de les 8h. 45m., notificant al Conserge la no assistència del seu fill/a, així com el motiu.
  2. El Conserge passarà aquesta notificació al/a la Tutor/a de el/de l’alumne/a.
  3. Transcorreguts tres dies, en cas de no avisar i detectada la falta, el/la Tutor/a se posarà en contacte telefònic amb els/les pares/mares, a fi de conéixer la causa de l’absència.
  4. Si no fora possible aquesta comunicació, el Conserge o Tutor/a intentaran reiteradament establir el contacte.
  5. En el cas que la falta es repetira durant diversos dies i no fora possible la comunicació, el/la Tutor/a emetrà un escrit dirigit a aquests, fent-los constar les absències del seu fill/a. Aquesta notificació quedarà arxivada en Tutoria.

En cas de no fer efecte els passos anteriors, es notificarà a Serveis Socials.

NOTA: És molt important que els telèfons de les famílies estiguen actualitzats en el centre. La localització de les famílies és essencial.

DRETS D’ELS/LES PARES/MARES

CAPÍTOL I

Drets dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes

Article 50. Drets

Els representants legals tenen dret:

  1. A ser respectats, rebre un tracte adequat i ser valorats per la comunitat educativa, i per la societat en general, en l’exercici de les seues funcions.
  2. Al fet que els seus fills i filles reben una educació amb la màxima garantia de qualitat, conforme, amb els fins i drets establits en la Constitució, en l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana i en les Lleis Educatives.
  3. A participar en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles, sense menyscapte de les competències i responsabilitats que corresponen a altres membres de la comunitat educativa.
  4. A conéixer els procediments, establits pel centre educatiu per a una adequada col·laboració amb aquest.
  5. A estar informats sobre el progrés de l’aprenentatge i integració soci-educativa dels seus fills i filles.
  6. A rebre informació sobre les normes que regulen la convivència en el centre.
  7. A participar en l’organització, funcionament, govern i avaluació del centre educatiu, en els termes establits en les Lleis.
  8. A ser informats sobre el procediment per a presentar queixes, reclamacions i suggeriments.
  9. A ser sentits en aquelles decisions que afecten l’orientació acadèmica i professional dels seus fills i filles.
  10. Al fet que els siguen notificades les faltes d’assistència i retards.
  11. Al fet que els siguen notificades les mesures educatives correctores i disciplinàries en les quals puguen veure’s incursos els seus fills i filles.
  12. A ser informats del projecte educatiu del centre, i del caràcter propi del centre.
  13. A presentar per escrit les queixes, reclamacions i suggeriments que consideren oportunes, relatives tant al funcionament del centre educatiu com de les decisions o mesures adoptades amb els seus fills i filles.

Article 51. Dret d’associació dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes

  1. Els pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes tenen garantida la llibertat d’associació en l’àmbit educatiu.
  2. Les associacions de pares, mares, tutors o tutores d’alumnes i alumnes assumiran, entre altres, les següents finalitats:
    • Assistir als pares, mares, tutors o tutores en tot allò que concerneix l’educació dels seus fills i filles o pupils i pupil·les.
    • Col·laborar en les activitats educatives dels centres docents.
    • Promoure la participació dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes en la gestió del centre.
  3. En cada centre docent podran existir associacions de pares i mares d’alumnes integrades pels pares, mares, tutors o tutores.
  4. Les associacions de pares i mares d’alumnes i alumnes podran utilitzar els locals dels centres docents per a la realització de les activitats que els són pròpies, a l’efecte de les quals, els o les titulars dels centres privats concertats o els directors o directores dels centres docents públics facilitaran la integració d’aquestes activitats en la vida escolar, sempre que no alteren el normal desenvolupament d’aquesta.
  5. Les Administracions Educatives afavoriran l’exercici del dret d’associació dels pares i mares, així com la formació de federacions i confederacions.
  6. Reglamentàriament s’establiran, d’acord amb la Llei, les característiques específiques de les associacions de pares i mares d’alumnes i alumnes.

CAPÍTOL II

12. DEURES D’ELS/LES PARES/MARES.

Deures dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes

Article 52. Deures

Als pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes els correspon assumir els següents deures:

  1. Inculcar el valor de l’educació en els seus fills i filles i el de l’esforç i estudi per a l’obtenció dels millors rendiments acadèmics en el procés d’aprenentatge i la responsabilitat que comporta.
  2. Assumir la responsabilitat que tenen de complir amb l’escolarització dels seus fills i filles i atendre correctament les necessitats educatives que sorgisquen de l’escolarització.
  3. Col·laborar amb el centre educatiu. Quan els pares, mares, tutors o tutores, per acció o omissió, no col·laboren amb el centre educatiu dels seus fills i filles, es procedirà conforme al que es disposa en l’article 41.2 del present Decret.
  4. Escolaritzar als seus fills o filles. Els pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes que, per acció o omissió, no complisquen responsablement amb els deures que els corresponen respecte a l’escolarització dels seus fills o filles, és a dir, que permeten l’absentisme, l’administració educativa, previ informe de la inspecció educativa, posarà en coneixement de les institucions públiques competents els fets, amb la finalitat que adopten les mesures oportunes per a garantir els drets de l’alumne i alumna continguts en el capítol I del títol II d’aquest decret.
  5. Estar involucrats en l’educació dels seus fills i filles, al llarg de tot el procés educatiu.
  6. Fomentar el respecte dels seus fills i filles cap a les normes de convivència del centre.
  7. Fomentar el respecte per tots els components de la comunitat educativa.
  8. Ensenyar als seus fills i filles a cuidar dels materials i instal·lacions del centre i respondre dels desperfectes causats en aquests, en els termes de l’article 31.1 del present Decret.
  9. Vetlar per l’assistència i puntualitat dels seus fills i filles en el centre escolar.
  10. Proporcionar al centre la informació que per la seua naturalesa siga necessària conéixer per part del professorat.
  11. Comunicar-se amb l’equip educatiu sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles i el seu desenvolupament personal, socioeducatiu i emocional, així com cooperar en la resolució de conflictes.
  12. Proporcionar, en la mesura de les seues disponibilitats, els recursos i les condicions necessàries per al progrés escolar.
  13. Adoptar les mesures necessàries, o sol·licitar l’ajuda corresponent en cas de dificultat, perquè els seus fills i filles o pupils i pupil·les cursen els ensenyaments obligatoris i assistisquen regularment a classe.
  14. Estimular-los perquè duguen a terme les activitats d’estudi que se’ls encomanen.
  15. Participar de manera activa en les activitats que s’establisquen en virtut dels compromisos educatius que els centres docents establisquen amb les famílies, per a millorar el rendiment dels seus fills i filles.
  16. Conéixer, participar i donar suport a l’evolució del seu procés educatiu, en col·laboració amb els professors, professores i el centre docent.
  17. Respectar i fer respectar les normes establides pel centre, l’autoritat i les indicacions o orientacions educatives del professorat.
  18. Ensenyar als seus fills i filles a desenvolupar una actitud responsable en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació, vigilar el tipus d’informació a la qual els seus fills i filles accedeixen a través de les noves tecnologies i mitjans de comunicació.
  19. Respectar el projecte educatiu del centre, així com el caràcter propi del centre.
  20. En el cas que el reglament de règim interior del centre preveja l’ús de l’uniforme per als alumnes i les alumnes, els pares, mares, tutors o tutores tindran l’obligació de complir l’esmentada mesura. La decisió de l’uniforme en els centres privats concertats correspondrà a l’o a la titular del centre.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies