Normes generals.
- Els preguem puntualitat. Les portes d’entrada es tancaran a les 9:10h. Després, els/as alumnes/as solament podran accedir al centre acompanyats pels pares i amb un justificant o una nota en l’agenda escolar.
- Cap/a alumne/a pot eixir només/a del centre dins de l’horari lectiu. Solament acompanyat/per un adult/a
- En cas que els/les alumnes/as necessiten eixir del col·legi per a consulta mèdica… hauran de portar un justificant signat pels seus pares, els qui els esperaran a la porta.
- Cada professor/a té assignades unes hores de tutoria per a rebre a els/as pares/mares. Els preguem que no interrompen les classes en horari lectiu. En cas de necessitat, poden reunir-se amb els professors havent-ho comunicat prèviament.
Seguiment de l’assistència a classe
En les reunions d’INICI DE CURS, un dels punts a tractar serà el de l’assistència, remetent-se a els/les pares/mares d’els/les alumnes/as la següent informació:
- Els/les pares/mares cridaran, si és possible, al Col·legi a partir de les 8h. 45m., notificant al Conserge la no assistència del seu fill/a, així com el motiu.
- El Conserge passarà aquesta notificació al/a la Tutor/a de el/de l’alumne/a.
- Transcorreguts tres dies, en cas de no avisar i detectada la falta, el/la Tutor/a se posarà en contacte telefònic amb els/les pares/mares, a fi de conéixer la causa de l’absència.
- Si no fora possible aquesta comunicació, el Conserge o Tutor/a intentaran reiteradament establir el contacte.
- En el cas que la falta es repetira durant diversos dies i no fora possible la comunicació, el/la Tutor/a emetrà un escrit dirigit a aquests, fent-los constar les absències del seu fill/a. Aquesta notificació quedarà arxivada en Tutoria.
En cas de no fer efecte els passos anteriors, es notificarà a Serveis Socials.
NOTA: És molt important que els telèfons de les famílies estiguen actualitzats en el centre. La localització de les famílies és essencial.
DRETS D’ELS/LES PARES/MARES
CAPÍTOL I
Drets dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes
Article 50. Drets
Els representants legals tenen dret:
- A ser respectats, rebre un tracte adequat i ser valorats per la comunitat educativa, i per la societat en general, en l’exercici de les seues funcions.
- Al fet que els seus fills i filles reben una educació amb la màxima garantia de qualitat, conforme, amb els fins i drets establits en la Constitució, en l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana i en les Lleis Educatives.
- A participar en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles, sense menyscapte de les competències i responsabilitats que corresponen a altres membres de la comunitat educativa.
- A conéixer els procediments, establits pel centre educatiu per a una adequada col·laboració amb aquest.
- A estar informats sobre el progrés de l’aprenentatge i integració soci-educativa dels seus fills i filles.
- A rebre informació sobre les normes que regulen la convivència en el centre.
- A participar en l’organització, funcionament, govern i avaluació del centre educatiu, en els termes establits en les Lleis.
- A ser informats sobre el procediment per a presentar queixes, reclamacions i suggeriments.
- A ser sentits en aquelles decisions que afecten l’orientació acadèmica i professional dels seus fills i filles.
- Al fet que els siguen notificades les faltes d’assistència i retards.
- Al fet que els siguen notificades les mesures educatives correctores i disciplinàries en les quals puguen veure’s incursos els seus fills i filles.
- A ser informats del projecte educatiu del centre, i del caràcter propi del centre.
- A presentar per escrit les queixes, reclamacions i suggeriments que consideren oportunes, relatives tant al funcionament del centre educatiu com de les decisions o mesures adoptades amb els seus fills i filles.
Article 51. Dret d’associació dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes
- Els pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes tenen garantida la llibertat d’associació en l’àmbit educatiu.
- Les associacions de pares, mares, tutors o tutores d’alumnes i alumnes assumiran, entre altres, les següents finalitats:
- Assistir als pares, mares, tutors o tutores en tot allò que concerneix l’educació dels seus fills i filles o pupils i pupil·les.
- Col·laborar en les activitats educatives dels centres docents.
- Promoure la participació dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes en la gestió del centre.
- En cada centre docent podran existir associacions de pares i mares d’alumnes integrades pels pares, mares, tutors o tutores.
- Les associacions de pares i mares d’alumnes i alumnes podran utilitzar els locals dels centres docents per a la realització de les activitats que els són pròpies, a l’efecte de les quals, els o les titulars dels centres privats concertats o els directors o directores dels centres docents públics facilitaran la integració d’aquestes activitats en la vida escolar, sempre que no alteren el normal desenvolupament d’aquesta.
- Les Administracions Educatives afavoriran l’exercici del dret d’associació dels pares i mares, així com la formació de federacions i confederacions.
- Reglamentàriament s’establiran, d’acord amb la Llei, les característiques específiques de les associacions de pares i mares d’alumnes i alumnes.
CAPÍTOL II
12. DEURES D’ELS/LES PARES/MARES.
Deures dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes
Article 52. Deures
Als pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes els correspon assumir els següents deures:
- Inculcar el valor de l’educació en els seus fills i filles i el de l’esforç i estudi per a l’obtenció dels millors rendiments acadèmics en el procés d’aprenentatge i la responsabilitat que comporta.
- Assumir la responsabilitat que tenen de complir amb l’escolarització dels seus fills i filles i atendre correctament les necessitats educatives que sorgisquen de l’escolarització.
- Col·laborar amb el centre educatiu. Quan els pares, mares, tutors o tutores, per acció o omissió, no col·laboren amb el centre educatiu dels seus fills i filles, es procedirà conforme al que es disposa en l’article 41.2 del present Decret.
- Escolaritzar als seus fills o filles. Els pares, mares, tutors o tutores dels alumnes i alumnes que, per acció o omissió, no complisquen responsablement amb els deures que els corresponen respecte a l’escolarització dels seus fills o filles, és a dir, que permeten l’absentisme, l’administració educativa, previ informe de la inspecció educativa, posarà en coneixement de les institucions públiques competents els fets, amb la finalitat que adopten les mesures oportunes per a garantir els drets de l’alumne i alumna continguts en el capítol I del títol II d’aquest decret.
- Estar involucrats en l’educació dels seus fills i filles, al llarg de tot el procés educatiu.
- Fomentar el respecte dels seus fills i filles cap a les normes de convivència del centre.
- Fomentar el respecte per tots els components de la comunitat educativa.
- Ensenyar als seus fills i filles a cuidar dels materials i instal·lacions del centre i respondre dels desperfectes causats en aquests, en els termes de l’article 31.1 del present Decret.
- Vetlar per l’assistència i puntualitat dels seus fills i filles en el centre escolar.
- Proporcionar al centre la informació que per la seua naturalesa siga necessària conéixer per part del professorat.
- Comunicar-se amb l’equip educatiu sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles i el seu desenvolupament personal, socioeducatiu i emocional, així com cooperar en la resolució de conflictes.
- Proporcionar, en la mesura de les seues disponibilitats, els recursos i les condicions necessàries per al progrés escolar.
- Adoptar les mesures necessàries, o sol·licitar l’ajuda corresponent en cas de dificultat, perquè els seus fills i filles o pupils i pupil·les cursen els ensenyaments obligatoris i assistisquen regularment a classe.
- Estimular-los perquè duguen a terme les activitats d’estudi que se’ls encomanen.
- Participar de manera activa en les activitats que s’establisquen en virtut dels compromisos educatius que els centres docents establisquen amb les famílies, per a millorar el rendiment dels seus fills i filles.
- Conéixer, participar i donar suport a l’evolució del seu procés educatiu, en col·laboració amb els professors, professores i el centre docent.
- Respectar i fer respectar les normes establides pel centre, l’autoritat i les indicacions o orientacions educatives del professorat.
- Ensenyar als seus fills i filles a desenvolupar una actitud responsable en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació, vigilar el tipus d’informació a la qual els seus fills i filles accedeixen a través de les noves tecnologies i mitjans de comunicació.
- Respectar el projecte educatiu del centre, així com el caràcter propi del centre.
- En el cas que el reglament de règim interior del centre preveja l’ús de l’uniforme per als alumnes i les alumnes, els pares, mares, tutors o tutores tindran l’obligació de complir l’esmentada mesura. La decisió de l’uniforme en els centres privats concertats correspondrà a l’o a la titular del centre.
