Partint de la Legislació vigent, la nostra escola pretén formar ciutadans i ciutadanes per APRENDRE A CONÈIXER, adquirint les eines de la comprensió; APRENDRE AFER, per poder actuar sobre l’entorn; APRENDRE A VIURE JUNTS, per participar i cooperar amb els altres en totes les activitats humanes i finalment, APRENDRE A SER, progressió essencial que participa dels tres aprenentatges anteriors.
La METODOLOGIA emprada per a aconseguir-lo desenvoluparà l’esperit crític, la capacitat de discussió i de decisió i la voluntat col·lectiva de transformació de la realitat social, admetrà la diversitat de ritmes evolutius y de capacitats intel·lectuals i donarà importància tan a la relació educativa com a adquisició de tècniques i continguts bàsics i tindrà en compte el desenvolupament psicològic en la programació i en els nivells. Considerarà que l’ordre i la disciplina són necessaris per a la vida i el treball escolar i no seran entesos com conseqüència de la coerció sinó que estarà basat al respecte mutu, al diàleg, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat.
Respectarà el PLURALISME i els valors democràtics, és important que els alumnes aprenguin a viure amb els altres companys sense tenir en compte capacitat, raça, sexe, religió, ideologia, etc, refusant tot tipus de racisme. S’interessarà per una formació ètica, moral i cívica basada en els Drets Humans. La Educació i la Convivència es desenvoluparà en un marc de tolerància i respecte a la llibertat de cadascú.
La tasca educativa es desenvoluparà en la COEDUCACIÓ treballant l’eliminació de les discriminacions entre sexes i en la superació de mites, tabús i diferenciació de rols entre home i dona. Es practicarà una educació per a la igualtat, sense discriminacions per raó de sexe. El procés de coeducació s’aconseguirà a través de les vivències i relacions entre xiquets i xiquetes i en la plena acceptació de la pròpia sexualitat i la de l’altre.
La IDEOLOGIA del C.P. Dean Martí serà pluralista, en especial en les vessants polítiques i religioses. Això vol dir, respecte cap a totes les ideologies i creències i intentar donar al xiquet/a les informacions més objectives possibles per a que progressivament forme els seus propis criteris, utilitzant la realitat i puga prendre decisions responsables. Els pares/mares poden i deuen ajudar als seus fills/filles en aquest procés, sobre tot a partir de la seva pròpia vida i del diàleg amb ells/es.
Per a satisfer als membres de la Comunitat escolar, el Centre ha fixat els següents línees d’actuació, línees que pretenen ser uns objectius realistes i a l’abast. No pretenen ser tan utòpics que quedaren fora de les nostres possibilitats, ni mancants d’altura que no necessitaren cap esforç per part dels “intervenents”. Així mateix, no seran metes finals del sistema educatiu, sinó apropiats al segment educatiu al que van destinats, L’Educació Infantil i L’Educació Primària. Deuran ser avaluats i encara que es realitzen amb una intencionalitat a mig termini i llarg termini, no per això deixaran de sotmetre’s a revisió periòdica i la seva possible modificació.