TALLER FORMATIU // Taller formativo
Un any més i a través de l’Ajuntament de la Llosa de Ranes, l’alumnat de 3r i 4t d’Educació Primària del CEIP Crist del Miracle ha participat del taller formatiu ”afrontant l’exclusió grupal” i el relacional ”relacionant-me amb els altres”.
Als tallers s’han realitzat diferents dinàmiques per a treballar les relacions amb els iguals, l’empatia, l’exclusió, cohesió de grup, saber identificar les qualitats que tenim com a persona tant les pròpies com les del companys i companyes, expressió de les emocions, …fonamentals per a una convivència sana i positiva.
*Com ens hem sentit?. *Què pensàveu?.
*Què heu fet?.
*Heu estat empàtics i empàtiques, heu sabut posar-se en el lloc de l’altre …
Què és realment la empatia?…
A l’abordar l’exclusió d’un membre del grup s’ha reflexionat ja que genera una situació incòmoda i de malestar no sols per a la persona assenyalada sinó també per a la resta, per la seua pertinença al mateix grup i perquè en un grup totes les persones ne som responsables.
Com a conclusió, si un membre està en malestar, podem afirmar que el grup no es troba en situació de benestar, la qual cosa s’ha de tenir en compte i per tant, fer-ne sensibilització i treballar-ho per aconseguir vincles i cohesió de grup.
Un año más y a través del Ayuntamiento de la Llosa de Ranes, el alumnado de 3.º y 4.º de Educación Primaria del CEIP Cristo de Miracle ha participado del taller formativo ”afrontando la exclusión grupal” y el relacional ”relacionándome con los otros”.
En los talleres se han realizado diferentes dinámicas para trabajar las relaciones con los iguales, la empatía, la exclusión, cohesión de grupo, saber identificar las calidades que tenemos como persona tanto las propias como las del compañeros y compañeras, expresión de las emociones, …fundamentales para una convivencia sana y positiva.
*Cómo nos hemos sentido?. *Qué pensabais?.
*Qué habéis hecho?.
*Habéis sido empáticos y empáticas, habéis sabido ponerse en el lugar del otro …
Qué es realmente la empatía?…
Al abordar la exclusión de un miembro del grupo se ha reflexionado puesto que genera una situación incómoda y de malestar no solo para la persona señalada sino también para el resto, por su pertenencia al mismo grupo y porque en un grupo todas las personas *ne somos responsables.
Como conclusión, si un miembro está en malestar, podemos afirmar que el grupo no se encuentra en situación de bienestar, lo cual se tiene que tener en cuenta y por tanto, hacer sensibilización y trabajarlo para conseguir vínculos y cohesión de grupo.
