
INFORMACIÓ


Descripció geogràfica
La Llosa de Ranes pertany a la comarca de La Costera en la província de València. La població està situada a 100 m. sobre el nivell del mar si bé el seu terme oscil·la entre els 50 m. de les zones més baixes d’horta fins als 352 m. que té el cim de Santa Anna.
El seu clima és semi-àrid suau corresponent el tipus mediterrani típic, amb variacions de temperatura moderada i humetat baixa. Els estius son llargs i calorosos i l’hivern es caracteritza per la suavitat de les temperatures mínimes amb gelades excepcionals. Les precipitacions solen ser escases, concentrades a la tardor i en menor quantitat a la primavera. Ocasionalment tenen un marcat caràcter torrencial.
La vegetació natural es del tipus mediterrani amb escassos arbres, sobretot pins i matollar típic: timonedes, romerals, argilongues, margalló, coscolla,…
El terme té una estructura allomada, quedant tan sols una porció plana que correspon a la part més baixa de terres de regadiu. Excepte els cims de les muntanyes, la resta està transformada per a l’agricultura de secà.
El terme té una superfície de 6’9 km², dels quals quasi una quarta part correspon a terres de regadiu i d’altre tant a monte, la resta està destinada al cultiu de secà. L’agricultura té una relativa importància en l’activitat econòmica.
L’escola està situada a la part més alta del poble, al costat del Calvari, en una zona molt assolellada i tranquil·la, en vistes panoràmiques a la Costera.
Ambient sociocultural de l’alumnat
El marc escolar s’esten com el àmbit principal d’intervenció educativa que ha de donar resposta a les demandes socials i culturals que possibiliten l’assimilació del sabers socials i del patrimoni cultural de la societat.
Això respòn a una concepció de l’educació com un conjunt de pràctiques i activitats mitjançant els quals els grups socials tracten, d’una banda, de desenvolupar les possibilitats intrínseques de l’individu, i d’altra, d’estimular el procés d’incorporació d’elements socials, culturals i històrics. L’escola ha de ser un àmbit privilegiat de consciència i recuperació culturals per als valencians.
Analitzem doncs, l’entorn socio-cultural més concret de la nostra escola.
Les dades referides als pares dels alumnes indiquen que la majoria tenen un nivell d’estudis primaris, la qual cosa pot influir en la reducció de les possibilitats d’ajuda i orientació que els pares poden oferir als seus fills. Açò no minva l’interés que els pares puguen tindre respecte de l’educació i formació del seus fills.
L’acció del Centre va encaminada, per tant, a fomentar i remarcar la importància de les tècniques i hàbits d’estudi així com la organització i tot allò que incideixca en l’autonomia dels xiquets en quant a l’estudi i preparació de treballs.
Respecte al nivell de valencià de les families, hem de dir que quasi un 95% parla habitualment en valencià, que és la llengua vehicular de tot el poble.
Respecte al Sector professional, les dades indiquen que el major percentatge de pares treballen al sector de l’agricultura i la industria. Les mares treballen majoritàriament a casa, i les que treballen fora de casa ho fan al sector serveix i un poc menys del 3% a l’indústria.
Descripción geográfica
La Llosa de Ranes pertenece a la comarca de La Costera en la provincia de València. La población está situada a 100 m. sobre el nivel del mar si bien su término oscila entre los 50 m. de las zonas más bajas de huerta hasta los 352 m. que tiene la cumbre de Santa Anna.
Su clima es semi-árido suave correspondiendo el tipo mediterráneo típico, con variaciones de temperatura moderada y humetat baja. Los veranos su largos y calurosos y el invierno se caracteriza por la suavidad de las temperaturas mínimas con heladas excepcionales. Las precipitaciones suelen ser escases, concentradas en otoño y en menor cantidad en la primavera. Ocasionalmente tienen un marcado carácter torrencial.
La vegetación natural se del tipo mediterráneo con escasos árboles, sobre todo pinos y matorral típico: tomillares, romerals, argilongues, palmito, coscoja,…
El término tiene una estructura allomada, quedando tan solo una porción plana que corresponde a la parte más baja de tierras de regadío. Excepto las cumbres de las montañas, el resto está transformado para la agricultura de secano.
El término tiene una superficie de 6’9 km², de los cuales casi una cuarta parte corresponde en tierras de regadío y de otro tanto a monte, el resto está destinado al cultivo de secano. La agricultura tiene una relativa importancia en la actividad económica.
La escuela está situada a la parte más alta del pueblo, junto al Calvario, en una zona muy soleada y tranquila, en vistas panorámicas a la Costa.
Ambiente sociocultural del alumnado
El marco escolar se esten como el ámbito principal de intervención educativa que tiene que dar respuesta a las demandas sociales y culturales que posibilitan la asimilación del saberes sociales y del patrimonio cultural de la sociedad.
Esto respòn a una concepción de la educación como un conjunto de prácticas y actividades mediante los cuales los grupos sociales tratan, por un lado, de desarrollar las posibilidades intrínsecas del individuo, y de otra, de estimular el proceso de incorporación de elementos sociales, culturales e históricos. La escuela tiene que ser un ámbito privilegiado de conciencia y recuperación culturales para los valencianos.
Analizamos pues, el entorno socio-cultural más concreto de nuestra escuela.
Los datos referidos a los padres de los alumnos indican que la mayoría tienen un nivel de estudios primarios, lo cual puede influir en la reducción de las posibilidades de ayuda y orientación que los padres pueden ofrecer a sus hijos. Esto no mengua el interés que los padres puedan tener respecto de la educación y formación del suyos hijos.
La acción del Centro va encaminada, por lo tanto, a fomentar y remarcar la importancia de las técnicas y hábitos de estudio así como la organización y todo aquello que incideixca en la autonomía de los niños en en cuanto al estudio y preparación de trabajos.
Respecto al nivel de valenciano de las families, tenemos que decir que casi un 95% habla habitualmente en valenciano, que es la lengua vehicular de todo el pueblo.
Respecto al Sector profesional, los datos indican que el mayor porcentaje de padres trabajan al sector de la agricultura y la industria. Las madres trabajan mayoritariamente en casa, y las que trabajan fuera de casa lo hacen al sector sirve y un poco menos del 3% en la industria.
Conselleria d’Educació Cultura i Esport

