INFORMACIÓ

Descripció geogràfica

La Llosa de Ranes pertany a la comarca de La Costera en la província de València. La població està situada a 100 m. sobre el nivell del mar si bé el seu terme oscil·la entre els 50 m. de les zones més baixes d’horta fins als 352 m. que té el cim de Santa Anna.

          El seu clima és semi-àrid suau corresponent el tipus mediterrani típic, amb variacions de temperatura moderada i humetat baixa. Els estius son llargs i calorosos i l’hivern es caracteritza per la suavitat de les temperatures mínimes amb gelades excepcionals. Les precipitacions solen ser escases, concentrades a la tardor i en menor quantitat a la primavera. Ocasionalment tenen un marcat caràcter torrencial.

          La vegetació natural es del tipus mediterrani amb escassos arbres, sobretot pins i matollar típic: timonedes, romerals, argilongues, margalló, coscolla,…

          El terme té una estructura allomada, quedant tan sols una porció plana que correspon a la part més baixa de terres de regadiu. Excepte els cims de les muntanyes, la resta està transformada per a l’agricultura de secà.

          El terme té una superfície de 6’9 km², dels quals quasi una quarta part correspon a terres de regadiu i d’altre tant a monte, la resta està destinada al cultiu de secà. L’agricultura té una relativa importància en l’activitat econòmica.

          L’escola està situada a la part més alta del poble, al costat del Calvari, en una zona molt assolellada i tranquil·la, en vistes panoràmiques a la Costera.

Ambient sociocultural de l’alumnat

El marc escolar s’esten com el àmbit principal d’intervenció educativa que ha de donar resposta a les demandes socials i culturals que possibiliten l’assimilació del sabers socials i del patrimoni cultural de la societat.

Això respòn a una concepció de l’educació com un conjunt de pràctiques i activitats mitjançant els quals els grups socials tracten, d’una banda, de desenvolupar les possibilitats intrínseques de l’individu, i d’altra, d’estimular el procés d’incorporació d’elements socials, culturals i històrics. L’escola ha de ser un àmbit privilegiat de consciència i recuperació culturals per als valencians.

Analitzem doncs, l’entorn socio-cultural més concret de la nostra escola.

Les dades referides als pares dels alumnes indiquen que la majoria tenen un nivell d’estudis primaris, la qual cosa pot influir en la reducció de les possibilitats d’ajuda i orientació que els pares poden oferir als seus fills. Açò no minva l’interés que els pares puguen tindre respecte de l’educació i formació del seus fills.

L’acció del Centre va encaminada, per tant, a fomentar i remarcar la importància de les tècniques i hàbits d’estudi així com la organització i tot allò que incideixca en l’autonomia dels xiquets en quant a l’estudi i preparació de treballs.

Respecte al nivell de valencià de les families, hem de dir que quasi un 95% parla habitualment en valencià, que és la llengua vehicular de tot el poble.

Respecte al Sector professional, les dades indiquen que el major percentatge de pares treballen al sector de l’agricultura i la industria. Les mares treballen majoritàriament a casa, i les que treballen fora de casa ho fan al sector serveix i un poc menys del 3% a l’indústria.



Conselleria d’Educació Cultura i Esport

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies