HISTÒRIES ESCRITES PER MI

HISTÒRIES ESCRITES PER MI.

L’aprenentatge de l’escriptura és fonamental en el desenvolupament de la persona, però per desgracia, en moltes ocasions es converteix en una tasca monòtona en el que l’acte d’escriure es torna quasi un càstig. Els mestres del col·legi vam estar pensant en alguna forma en la que a més a més d’aconseguir millorar l’habilitat escriptora es puga gaudir de l’acte d’escriure i plantejar-lo com algo dinàmic i divertit. D’aquesta manera van sorgir les “Històries escrites per mi”.

Històries escrites per mi és una dinàmica en la que el mestre o la mestra proporciona una excusa per escriure: un començament d’un conte, una imatge, un fragment d’un vídeo, un binomi fantàstic…i els alumnes han d’escriure al voltant d’aquest motiu.

Caldrà tenir en compte la presentació, l’absència de faltes d’ortografia, ús de connectors, l’originalitat, la inventiva i imaginació, la correcta utilització dels temps verbals i de la concordança, l’extensió...

A classe faran l'esborrany en la primera sessió i en la següent es llegiran i es corregiran, per tan, cada quinze dies es realitzarà una història.

En començar la classe es dividirà en dos grups. Cada grup estarà en un mestre (tutor i reforç) per poder treballar d’una forma més individualitzada. A l'hora de corregir l’alumne deixarà la llibreta a la taula del mestre i al mateix temps que va llegint la seua història el mestre anirà subratllant les faltes més significatives. En acabar de llegir el mestre avaluarà en el seu registre la història.

En acabar tots els alumnes de llegir cadascú haurà de corregir-se les faltes d'ortografia utilizant diccionaris, paraules de la xulleta, ajuda dels companys, resenyes anteriors a la llibreta…i després acudirà a que el mestre li ho supervise i li faça, si cal, algun aclariment.