Projectes

ESCOLARTS: L’ESCOLA FA TEATRE

Escolarts Escola fa teatre és un projecte educatiu lligat a la dinamització del plurilingüisme i al desenvolupament de l’expressió artística, més concretament, al foment de l’art dramàtic i la representació d’obres teatrals. La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport posarà a disposició dels centres inscrits quatre obres creades per persones professionals de la dramatúrgia. El treball dels centres inscrits consistirà en la lectura, preparació i representació d’almenys una d’aquestes quatre obres. Totes quatre transmeten valors educatius que desenvolupen els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.

Aquest curs els xics i xiques de quart han representat una adaptació de l’obra “La carrasca” de Paula Llorens que tracta sobre la importància de la natura en les nostres vides i com el treball en equip pot aconseguir moure muntanyes,… o edificis.

Clica ací o damunt de la imatge per a veure el vídeo.

ROBÒTICA I PENSAMENT COMPUTACIONAL A l’AULA

Projecte d’investigació i innovació educativa (PIIE)

Un dels reptes més importants de l’escola actual és la presència de les noves tecnologies en tots els àmbits de la vida i la necessitat d’adquirir una cultura tecnològica que permeta l’aprenentatge de les bones pràctiques d’aquestes tecnologies.
Des d’un enfocament de tipus multidisciplinari es tracta de buscar solucions a problemes de la vida quotidiana que passen per l’elaboració de projectes relacionats amb la robòtica i el desenvolupament de la intel·ligència artificial (IA) a partir d’elements bàsics com la programació bàsica i les seues rutines d’aplicació
El present projecte representa la posada en marxa del canvi de paradigma educatiu davant el repte futur d’una escola 3.0.
En aquesta primera etapa plantegem la iniciació a processos d’investigació i indagació a través dels quals, els alumnes i alumnes seguiran un procés d’aprenentatge basat en el descobriment mitjançant les eines que aporta la robòtica educativa i la Intel·ligència Artificial, responent a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 de l’Agenda 2030 El projecte es posarà en marxa en els nivells de 3r i 4t d’Educació Primària. En el primer curs d’implementació (2021-2022) s’iniciarà amb els alumnes i alumnes de 3r i en el curs següent (2022-2023) estarà en marxa en 3r i 4t, de manera que els que van iniciar el projecte puguen continuar i aprofundir en l’aprenentatge, i els alumnes de 3r puguen iniciar-se en ell, creant així la dinàmica de treball plantejada.
La metodologia de treball es basa en l’enfocament educatiu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), a través d’unitats didàctiques fonamentades en LLEC Education.

PROJECTE ERASMUS+ “CREANDO MENTS SOSTENIBLES”

En els cursos 2020/2021 i 2021/2022, en el centre desenvolupem iniciatives amb tres principis:

  • Educació en la sostenibilitat.
  • Aprenentatge d’idiomes.
  • Foment de la creativitat.

Aquests pilars són sobre els quals se sustenta el nostre projecte Erasmus+ “Creating sustainable minds” cofinançat amb la Unió Europea.
Amb aquestes idees, estem duent a terme tallers de reducció de residus en els esbarjos, activitats entorn dels dies d’especial conscienciació per la conservació del medi ambient, tasques basades en metodologies motivadores i significatives com l’ABP o el CLIL, eixides a l’entorn natural i molt més!
En aquest vídeo podeu veure tot el que estem realitzant:
https://www.youtube.com/watch?v=urobv9jjyuk També podeu seguir el nostre camí Erasmus+ si ens seguiu en el nostre perfil d’Instagram:
https://www.instagram.com/erasmuscostablanca/ No us ho perdeu!

JUGUEM?

Els jocs són un excel·lent recurs per a potenciar les habilitats lingüístiques i a més ajuden a respectar les normes i a entrenar la tolerància a la frustració

JOCS TRADICIONALS DEL LLENGUATGE

El tren de les paraules. “Porte un vagó de… (fruita, animals, colors, etc)”. A partir d’aquesta frase el xiquet i l’adult comencen a omplir el tren amb paraules de la família triada. L’adult pot incorporar les menys usuals perquè el xicotet puga participar de manera activa en el joc, alhora que aprén noves paraules.

Veig, veig. Aquest clàssic joc ensenya al xiquet a descriure coses i l’ajuda a desenvolupar vocabulari. El menor (o l’adult) tria un objecte que estiga a la vista i comença a donar pistes, entre elles, el seu color, la lletra per la qual comença o la seua situació. El torn acaba quan l’altre jugador endevina què és.

Programa d’Estimulació del Llenguatge Oral (P.E.L.O)

El programa P.E.L.O que impartim en nostre centre en Educació Infantil i el primer cicle d’Educació Primària és un programa preventiu de les dificultats del llenguatge oral que potencia el seu desenvolupament. L’adquisició d’un llenguatge adequat serà determinant per a les interaccions socials dels nostres alumnes i per a una major comprensió del món que els envolta, convertint-se així, en un pilar fonamental per a l’aprenentatge. Alguns dels objectius del nostre programa són:

  • Aconseguir un adequat control dels òrgans articulatoris per a adquirir una adequada expressió oral.
  • Millorar la memòria auditiva, l’articulació i l’entonació a través de les rimes amb moviment.
  • Estimular la consciència fonològica com a prerequisit fonamental per a les activitats lecto-escriptores.

En el següent enllaç podeu trobar unes recomanacions de jocs de taula que estimulen les capacitats lingüístiques i també moltes altres habilitats.

Activitats esportives

Els professors especialistes d’Educació Física del centre coordinen la seua activitat des dels primers anys d’educació infantil fins als últims anys de primària per a treballar i potenciar tots els aspectes físics, esportius, emocionals, afectius, cognitius, etc., tenint com a objectiu màxim, que els alumnes/as gaudisquen de l’activitat física en el seu conjunt, creant hàbits saludables i amor per l’esport en el futur.
A més de les activitats estrictament lligades al currículum, des de l’àmbit complementari i transversal, realitzem activitats que connecten als nostres alumnes/as amb l’entorn més pròxim, com el senderisme, la biciescuela, les activitats nàutiques o els esports d’aventura en la naturalesa.

Hort escolar

L’hort escolar permet abordar de manera global i interdisciplinària una pluralitat d’objectius educatius d’Educació Infantil i Educació Primària.
L’hort com a recurs educatiu suposa un instrument que permet posar en pràctica un aprenentatge actiu i cooperatiu basat en la resolució de problemes, desenvolupament d’actituds, valors i comportaments més compromesos amb la conservació i millora de l’entorn i amb la utilització sostenible dels recursos ambientals.

Biblioteca escolar

La biblioteca escolar és un espai organitzat per recursos per a l’aprenentatge dins del centre educatiu, que ofereix igualtat d’oportunitats a l’alumnat quant a l’accés a la informació, la lectura i la cultura. Així mateix, és un lloc on es produeixen processos d’ensenyament aprenentatge, interaccions socials, culturals i d’instrucció que donen resposta a les necessitats dels estudiants.
Les funcions que s’han de desenvolupar a la biblioteca escolar són variades i indispensables per a oferir un bon servei als alumnes del centre:

Aquest centre desenvolupa mesures en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU

Este centro desarrolla medidas en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia – Financiado por la Unión Europea – NextGenerationEU

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies