El consell escolar de centre és l’òrgan col·legiat de govern a través del qual es garanteix la participació dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa: professorat, alumnat i famílies. El Consell Escolar té una sèries de competències que queden recollides en el Capítol III del DECRET 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil o d’Educació Primària.
El Consell Escolar del Ceip Cervantes està format pel següent número de persones:
| Famílies: 5 | |
| AFA: 1 | |
| Alumnat: 2 | |
| Professorat: 4 | |
| Corporació municipal: 1 | |
| Equip directiu: 3 |
| DATA | ACORDS |
|---|---|
| 26-09-24 | S’aprova per unanimitat que la vacunació contra la grip dirigida a l’alumnat de 3 i 4 anys es realitze al Centre de Salut de la localitat. S´aprova la participació del centre en el projecte de Innov@Arts: cine, ràdio, dansa, teatre i plàstica. S’informa dels canvis: augment número de comensals usuaris de menjador, contractació monitora, suport Ajuntament en el servei de menjador per a l’inici de curs 2024-25. Es sol·licita una reunió per part de la Direcció de centre i l’AMPA per a organitzar les activitats i participació al primer trimestre. Es dona resposta a les qüestions que es varen plantejar a l’assemblea dels membres de l’AMPA. |
| 11-11-24 | Benvinguda als nous membres del Consell Escolar. S’aprova per unanimitat la Programació General Anual per al curs 24-25. S’aprova per unanimitat la participació en el programa Biblioinnova´t 24-25. S’aprova per unanimitat la participació en el projecte d’Esport, Activitat Física i Salut (PEAFs) per al curs 24-25. S’aprova el PAF per al curs 24-25. Són dos actuacions: un seminari de 30h amb el títol “Les caixes d’aprenentatge STEAM com a desenvolupament del talent en l’alumnat” i un curs per a l’acreditació de la Competència Digital Docent docent en un nivell B1. Informació sobre els programes CompDigEdu i EcoDigEdu. Direcció de centre comunica als representats de les famílies presents a la reunió i representació de l’ajuntament, en aquest cas l’alcaldessa que el proper dimecres 13 de novembre hi ha programada una xarrada/taller dirigida a les famílies amb el títol “MOVILIZATE, CONOCER LAS APPs MÓVILES” on s’informarà i es donaran directrius i consells per la utilització de mòbils i dispositius electrònics connectats a les xarxes. |
| 28-11-24 | Direcció d’estudis comunica al centre la nova data per a la realització de l’eixida del senderisme, ha tingut que ser modificada perquè les condicions meteorològiques no eren favorable. Comunica que es realitzarà el 29 de novembre. Els membres dels Consell aproven la nova data de realització. Direcció de centre comunica als membres del Consell que ha presentat la sol·licitud de participació a la renovació i actualització del càrrec de direcció. Informa que els pròxims dies enviarà a tots els docents del centre el projecte de direcció enviat i quan la sol·licitud de presentació estiga en fase d’acceptada realitzarà la presentació del projecte dissenyat i presentat. |
| 28-01-25 | Direcció explica que la PGA és el document del centre que recull la programació pedagògica i administrativa del centre. Tenint en compte la part pedagògica els aspectes a valorar després de la seua realització al primer trimestre són les activitats complementàries i extraescolars i el rendiment acadèmic de cada grup-classe en general. Direcció en funcions explica als membres del Consell que en aquest curs escolar el nostre centre porta endavant un Pla D’Atenció i Millora amb 9 intervencions. Unes intervencions les continuem mantenint i treballant al llarg de diferents cursos per la seua importància i altres són noves a conseqüència de la incorporació i participació de l’escola en nous Projectes Educatius. Direcció explica que els conflictes ocorregut al primer trimestre són pocs) tots es produeixen durant el moment de temps no lectiu de l’alumnat: pati, menjador i activitats extraescolars. Explica que tots els fets es registren tant al llibre d’incidències del centre com del menjador/activitats extraescolars. La majoria dels fets son quasi sempre les mateixes persones implicades. Des del centre el que fem és aplicar mesures depenent del moment en que s’ha produït el fet. Si és durant temps lliure dins de la jornada escolar es realitzen reflexions, xarrades i valoracions del tutor amb el grup-classe. Si es produeixen finalitzada la jornada lectiva, durant el temps de menjador o activitats extraescolars, es registren com hem dit al llibre de conductes i incidències, s’apliquen mesures tenint en compte el NOF del centre i es comunica a les famílies. Direcció del centre explica que el primer trimestre el funcionament de menjador ha sigut complicat, hi ha més alumnes fent ús d’aquest servei i s’han produït molt canvies en el personal de les monitores. A més explica que l’alumnat no valora de la mateixa manera a un docent de l’escola com un monitor/a de menjador. Es proposen mesures de millora com la implementació d’alumnes mediadors. La secretària del centre explica el pressupost elaborat per al curs 2025, explicant els ingressos que preveu el centre que obtindrà i valorant les despeses que es produiran. Es puntualitza que el pressupost i la gestió econòmica no es compren en els mesos d’un curs escolar, si no que aquest dos aspectes de la gestió econòmica es comprenen i formalitzen en anys naturals. Direcció explica que des de l’associació de Trobades en Valencià tenen com objectiu portar endavant la celebració de la trobada de centres. Esta programa per al proper 6 d’abril i és realitzarà a la localitat Fortaleny. Direcció de centre explica que sempre s’ha realitzat un taller conjunt amb l’AMPA i cal decidir la seua participació per comunicar-ho a l’organització. Direcció de centre comunica als membres del consell la necessitat d’aprovar algunes dates d’activitats i eixides que no tenien data programada a la PGA. PLANETARI A L’ESCOLA: 12 de febrer. PILOTA A L’ESCOLA: MUSIESCOLA: 13 de maig. EIXIDA 2N CICLE 3r Trimestre: 28 maig. PLA DIRECTOR: La policia local d’Alcàntera serà l’encarregada de realitzar la xarrada. El proper 15 de gener es confirmarà la data exacta, serà a febrer. Els membres del Consell aproven la realització de totes les activitats esmentades. |
| 11-03-25 | Direcció de centre explica als membres del Consell que en breu s’obrirà el termini d’admissió per al proper curs. Comunica que des del curs passat els centres poden establir circumstàncies especifiques a tindre en compte per al moment de baremació de les sol·licituds presentades per al nostre centre. Comunica que al nostre centre, fins al moment, no hi han problemes de disponibilitat de plaça educativa i per tant de matriculació d’alumnat, per eixe motiu exposa que no es necessari establir cap circumstància específica i sols tenir en compte les presents i establertes al procés d’admissió que convoca Conselleria d’Educació. El membres presents al Consell aproven per unanimitat no establir cap circumstància específica per al procés d’admissió curs 2025-2026. |
| 05-05-25 | Es realitza i es valora el seguiment de la PGA del segon trimestre. Es realitza i es valora el seguiment del PAM del segon trimestre. Es realitza i es valora el seguiment del Pla de Convivència del segon trimestre. S’informa sobre la participació en el procediments de dotació de recursos extraordinaris per a la millora acadèmica (REMA) S’informa de l’Estat de comptes a data del Consell. |
| 12-05-25 | Informació sobre la participació en el projecte Biblioinnova’t 2025-26. Direcció de centre comunica al claustre de mestres els aspectes del nou programa de Biblioinnova’t per al proper curs 2025-26. Explica els trets més importants a definir i establir al disseny del nou projecte tenint en compte la línia metodològica de la nostra escola, la necessitat de crear una comissió de personal docent que formarà part d’aquest projecte i les noves propostes d’activitats a realitzar en aquest nou projecte educatiu. |
| 27-05-25 | Informació i aprovació de la participació de la convocatòria dels Projectes d’Innovació i Inclusió (PIIE) GVA 2025-2026 i 2026-2027. Direcció de centre comunica que la resolució per a la participació als Projectes d’Innovació i Inclusió biennals ja ha sigut publicada. Explica la importància de participar en aquests projectes per el desenvolupament i creixement del nostre centre i les possibilitat que ofereixen per poder continuar aplicant el nostre PEC. Comunica el títol del projecte: Makerlab “El nostre laboratori de creació” i explica als membres del Consell la proposta de projecte i el seu procés d’aplicació al llarg dels dos anys escolars que es portarà a terme. Els membres dels Consell valoren positivament la participació en aquest programa. |
| 18-06-25 | Informació respecte la petició de la participació en INNOV@ARTS curs 2025-26. Direcció de centre comunica que la resolució per a la participació INNOV@ARTS per al curs 2025-26 ha sigut publicada. Explica les novetats de la convocatòria per al proper curs. Comunica als membres del Consell les diferents modalitats que el claustre de mestres ha decidit participar: INNOVA@DANSA, INNOVA@RÀDIO, INNOVA@CINE, INNOVA@ARTS, INNOVA@CIRC Els membres dels Consell valoren positivament la participació en aquest programa. |
| 14-07-25 | Es realitza i es valora el rendiment acadèmic de l’avaluació final del curs 24-25. S’aprova la memòria de la PGA del curs 24-25. S’avalua el Pla de Convivència del tercer trimestre. S’avaluen i aproven els programes i projectes del centre: PAM, Pla Lector, Biblioinnova’t, Programa Foment Consum, fruites, hortalisses i productes lactis, Programa Connectats, PIIE, Innova@arts, PEAF,… Es realitza i es valora el seguiment del Pla de Convivència del tercer trimestre. S’aprova la contractació de l’empresa de menjador per al curs 25-26. S’infoma del calendari escolar per al curs 25-26. S’informa de l’Estat de comptes a data del Consell. |
