Conv_2021

PATIS ACTIUS I INCLUSIUS: UN PATI HABITABLE EN UNA ESCOLA POST COVID”

Per aconseguir una educació integral i de qualitat, els centres educatius estem posant la nostra mirada a l’organització dels espais, tant interiors, com exteriors. Actualment focalitzem la mirada sobretot als patis i especialment, en el moment de l’esbarjo amb les activitats que es desenvolupen en ell.   

Com a centre, hem detectat que un percentatge de conflictes molt elevat es produeix durant els moments on els alumnes interactuen de manera no dirigida, especialment en l’esbarjo. En aquest espai, observem més conflictes i reaccions en les quals s’ha perdut la gestió emocional, i fins i tot a vegades, apareixen conductes violentes..  

Atés que, una de les senyes que ens identifica com a centre és la inclusió de tot l’alumnat, volem convertir aquest espai en un lloc on tothom puga gaudir d’ell. Fruit d’aquesta situació, nous corrents metodològics vénen demanant a crits un canvi. El joc ha de ser inclusiu si volem garantir que els drets a l’educació de tot l’alumnat estan atesos. I encara que no està de més dir-ho, això també implica el pati de l’esbarjo.  

A les noves zones l’alumnat podrà gaudir, jugar i desenvolupar diferents aspectes del currículum en un ambient agradable, amb zones per a treballar aspectes artístics, musicals, de cura de la natura, de joc desestructurat i matemàtiques. 

L’objectiu d’aquest projecte és construir entre tots els membres de la comunitat educativa un nou espai d’esbarjo que siga, al mateix temps, un nou espai d’aprenentatge.En aquest nou pati les opcions de joc seran variades, inclusives i coeducatives, ja que contaran amb diferents propostes en les que tots els xiquetes i xiquetes podran trobar lloc. Es realitzaran amb materials diversos, principalment materials naturals i sostenibles, com la fusta, l’escorça o la terra.

Promouran el joc no estructurat, el moviment, l’exercici físic, però també contarem amb espais on els alumnes es puguen relaxar o realitzar joc simbòlic i espais on puguen debatre, exposar treballs o realitzar actuacions de teatre o música.

Al cap i a la fi volem un pati que done resposta a totes les necessitats de joc que tenen els nostres alumnes al llarg de la seua infància, respectant la diversitat d’interessos que puguen presentar. També suposarà un augment de la vegetació als nostres patis, per fer-los més propers a la natura i sempre respectant la fauna i flora autòctona de la regió, amb una mirada als parcs naturals al nostre abast.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies