El CEIP Carmelo Ripoll planteja com a objectiu general prioritari aconseguir una ESCOLA PÚBLICA que:

  • Garantisca la formació integral de l’alumne/a com a persona responsable, crítica, activa, participativa i creativa.
  • Que tinga opinions pròpies i sàpiga escoltar i dialogar i que siga tolerant.
  • Respectuosa amb les diferencies individuals de qualsevol tipus.
  • Que siga solidari, pacifista, ecologista i no sexista.
  • Que treballe de manera autònoma i organitzada.
  • Que estiga motivada per aprendre i per a formar-se com a persona per a que arribe a estimar-se més a si mateix i als altres, així com a la seua pròpia llengua i cultura i a les altres llengües i cultures.

Per tal d’apropar-se a aconseguir aquest objectiu necessitem crear:

  • Una escola arrelada al medi, que conega i faça estimar als seus alumnes, les seues tradicions, la seua llengua i la seua cultura.
  • Una escola activa i participativa, que potencie la participació de tota la comunitat escolar: pares, mares, mestres i alumnes.
  • Una escola que potencia actituds de tolerància, diàleg i solidaritat.
  • Una escola on els i les professionals treballen en equip, per tal de crear una línia comuna en tot el centre, assumida per tots i totes, on es segueixen uns criteris metodològics i didàctics comuns, consensuats i compartits.
  • Una escola que potencia l’autoestima dels xiquets i de les xiquetes i l’acceptació de les diferències individuals de cadascú.
  • Una escola on l’ecologia, l’ensenyament per a la pau i la no discriminació siguen valors que estiguen presents.

EN DEFINITIVA, UNA ESCOLA INCLUSIVA PER A TOTS/ES I DE TOTS/ES, ON PUGAM DONAR RESPOSTA A LA DIVERSITAT DE LES NECESSITATS PERSONALS I EDUCATIVES DE L´ALUMNAT DERIVADES D´UNA SOCIETAT PLURAL.

Aquest projecte educatiu es fonamenta en diversos programes i projectes, que permeten assolir una sèrie de mesures:

– Projecte lingüístic centre.

– Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres i text i  material curricular.m

-Mesures  per al foment de la lectura i l´escriptura.

-Mesures per al foment de la igualtat i convivència.

-Normes d´organització i funcionament.

– Mesures  d’atenció a la diversitat i inclusió educativa.

-Mesures d’acció tutorial.

– Mesures  de transició entre  les diferents etapes.

– Pla específic de la jornada escolar.

– Pla de formació del professorat.

– Projecte FIL i ràpsdodes per afavorir la competència lingüística.

– Projecte d´esport, activitat física i salut en el centre escolar.

– Projecte de ràdio escolar.

– Projectes europeus.

– Projecte d´innovació educativa anual.

– Projecte educatiu del menjador escolar.