El CEIP Carmelo Ripoll planteja com a objectiu general prioritari aconseguir una ESCOLA PÚBLICA que:

  • Garantisca la formació integral de l’alumne/a com a persona responsable, crítica, activa, participativa i creativa.
  • Que tinga opinions pròpies i sàpiga escoltar i dialogar i que siga tolerant.
  • Respectuosa amb les diferencies individuals de qualsevol tipus.
  • Que siga solidari, pacifista, ecologista i no sexista.
  • Que treballe de manera autònoma i organitzada.
  • Que estiga motivada per aprendre i per a formar-se com a persona per a que arribe a estimar-se més a si mateix i als altres, així com a la seua pròpia llengua i cultura i a les altres llengües i cultures.

Per tal d’apropar-se a aconseguir aquest objectiu necessitem crear:

  • Una escola arrelada al medi, que conega i faça estimar als seus alumnes, les seues tradicions, la seua llengua i la seua cultura.
  • Una escola activa i participativa, que potencie la participació de tota la comunitat escolar: pares, mares, mestres i alumnes.
  • Una escola que potencia actituds de tolerància, diàleg i solidaritat.
  • Una escola on els i les professionals treballen en equip, per tal de crear una línia comuna en tot el centre, assumida per tots i totes, on es segueixen uns criteris metodològics i didàctics comuns, consensuats i compartits.
  • Una escola que potencia l’autoestima dels xiquets i de les xiquetes i l’acceptació de les diferències individuals de cadascú.
  • Una escola on l’ecologia, l’ensenyament per a la pau i la no discriminació siguen valors que estiguen presents.

EN DEFINITIVA, UNA ESCOLA INCLUSIVA PER A TOTS/ES I DE TOTS/ES, ON PUGAM DONAR RESPOSTA A LA DIVERSITAT DE LES NECESSITATS PERSONALS I EDUCATIVES DE L´ALUMNAT DERIVADES D´UNA SOCIETAT PLURAL.

Aquest projecte educatiu es fonamenta en diversos programes i projectes, que permeten assolir una sèrie de mesures:

– Projecte lingüístic centre.

– Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres i text i  material curricular.m

-Mesures  per al foment de la lectura i l´escriptura.

-Mesures per al foment de la igualtat i convivència.

-Normes d´organització i funcionament.

– Mesures  d’atenció a la diversitat i inclusió educativa.

-Mesures d’acció tutorial.

– Mesures  de transició entre  les diferents etapes.

– Pla específic de la jornada escolar.

– Pla de formació del professorat.

– Projecte FIL i ràpsdodes per afavorir la competència lingüística.

– Projecte d´esport, activitat física i salut en el centre escolar.

– Projecte de ràdio escolar.

– Projectes europeus.

– Projecte d´innovació educativa anual.

– Projecte educatiu del menjador escolar.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies