El CEIP Carmelo Ripoll planteja com a objectiu general prioritari aconseguir una ESCOLA PÚBLICA que:
- Garantisca la formació integral de l’alumne/a com a persona responsable, crítica, activa, participativa i creativa.
- Que tinga opinions pròpies i sàpiga escoltar i dialogar i que siga tolerant.
- Respectuosa amb les diferencies individuals de qualsevol tipus.
- Que siga solidari, pacifista, ecologista i no sexista.
- Que treballe de manera autònoma i organitzada.
- Que estiga motivada per aprendre i per a formar-se com a persona per a que arribe a estimar-se més a si mateix i als altres, així com a la seua pròpia llengua i cultura i a les altres llengües i cultures.
Per tal d’apropar-se a aconseguir aquest objectiu necessitem crear:
- Una escola arrelada al medi, que conega i faça estimar als seus alumnes, les seues tradicions, la seua llengua i la seua cultura.
- Una escola activa i participativa, que potencie la participació de tota la comunitat escolar: pares, mares, mestres i alumnes.
- Una escola que potencia actituds de tolerància, diàleg i solidaritat.
- Una escola on els i les professionals treballen en equip, per tal de crear una línia comuna en tot el centre, assumida per tots i totes, on es segueixen uns criteris metodològics i didàctics comuns, consensuats i compartits.
- Una escola que potencia l’autoestima dels xiquets i de les xiquetes i l’acceptació de les diferències individuals de cadascú.
- Una escola on l’ecologia, l’ensenyament per a la pau i la no discriminació siguen valors que estiguen presents.
EN DEFINITIVA, UNA ESCOLA INCLUSIVA PER A TOTS/ES I DE TOTS/ES, ON PUGAM DONAR RESPOSTA A LA DIVERSITAT DE LES NECESSITATS PERSONALS I EDUCATIVES DE L´ALUMNAT DERIVADES D´UNA SOCIETAT PLURAL.
Aquest projecte educatiu es fonamenta en diversos programes i projectes, que permeten assolir una sèrie de mesures:
– Projecte lingüístic centre.
– Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres i text i material curricular.m
-Mesures per al foment de la lectura i l´escriptura.
-Mesures per al foment de la igualtat i convivència.
-Normes d´organització i funcionament.
– Mesures d’atenció a la diversitat i inclusió educativa.
-Mesures d’acció tutorial.
– Mesures de transició entre les diferents etapes.
– Pla específic de la jornada escolar.
– Pla de formació del professorat.
– Projecte FIL i ràpsdodes per afavorir la competència lingüística.
– Projecte d´esport, activitat física i salut en el centre escolar.
– Projecte de ràdio escolar.
– Projectes europeus.
– Projecte d´innovació educativa anual.
– Projecte educatiu del menjador escolar.