El Col·legi Carmelo Ripoll té una densa història, totalment arrelada amb la vida de la nostra ciutat. Va iniciar la seva activitat allà per l’any 1970, amb el nom d’Agrupació Escolar Músico Casanova; aleshores estava situat a unes plantes baixes del carrer d’aquest nom (Músico Casanova). Aquestes plantes baixes funcionaven junt a una part del que començà a ser el Col·legi Carmelo Ripoll, nom que prendria l’any 1972. Amb el discórrer del temps es va eliminar el funcionament de les plantes baixes i es va quedar com a pavelló únic.
Degut a l’augment de la població a la localitat, i fonamentalment al barri, el Col·legi va anar repartint l’alumnat per a que tots assistiren de manera regular a les classes; però com que així i tot, el Col·legi no tenia espai suficient per albergar tots els alumnes, es van traslladar els alumnes majors a l’antic col·legi de La Pureza, el qual, al poc de temps, es va haver d’abandonar per ordre municipal per enderrocament imminent de l’edifici.
L’Alcalde de l’època, va posar a disposició del Centre els despatxos situats al poliesportiu i que ocupaven els diferents clubs esportius, condicionant-los per poder donar classes mentre l’ampliació del Col·legi es portava a terme. Aquesta ampliació es va traduir en la construcció del pavelló prefabricat que hui ocupa el gimnàs.
Però el barri continuava creixent i en anys successius es van segregar  el CEIP VICENTE GIRONES i uns anys després el MARTÍNEZ VALLS.
Després de molta tasca i una llarga espera, a l’any 2000 es va poder aconseguir l’ampliació tant de temps desitjada, i ja a partir d’aleshores tots els alumnes d’E.Infantil i E.Primària van poder gaudir d’unes instal·lacions adequades.
Durant aquests dos anys que van durar les obres d’ampliació, els alumnes es van haver de repartir, novament, en distints llocs de la població; en alguns d’ells emprant barracons prefabricats; així van haver alumnes a l’antic Patronato, a L’IES Jaume I, a unes classes del CEIP Lluis Vives i a l’IES San Juan Bosco.
Finalment a l’any 2002 es va poder inaugurar el Col·legi tal com està avui.