Excursió final de curs 6è a Tuixent-La Vansa.

El passat 15 de febrer els alumnes de 6è de Primària es van desplaçar fins el Pirineu Català per fer l'excursió de final de curs, una eixida novedosa, perquè consistia en conèixer un poble d'alta muntanya i practicar esquí de fons.

Tuixent és un poble de poc més de 100 habitants situat a la cara sud de la Serra del Cadí, a les portes del parc natural del Cadí-Moixeró, que té una estació d'esquí nòrdic anomenada Tuixent-La Vansa. Els alumnes s'allotjaren a l'alberg municipal Cal Cortina i, ja la vesprada del dimecres dia 15, començaren les activitats amb la visita al Museu de les Trementinaires i posterior desplaçament a l'Entorn d'Aprenentatge de Tuixent per fer un taller de pomada de calèndula. El matí del dijous 16 va començar amb la visita a l'escola de Tuixent, una escola rural amb només 16 alumnes recentment renovada, que va servir per a conèixer un altre tipus d'escola i d'alumnat. Després d'esmorzar, van pujar a les pistes d'esquí on, després de recollir el material, començaren la primera sessió d'esquí fins al migdia. Cal destacar el magnífic oratge que vam tindre, amb unes temperatures molt agradables. En acabar d'esquiar van tornar al poble, on van dinar i a la vesprada van fer l'activitat del joc de la descoberta de Tuixent. Divendres dia 17 va ser l'últim dia d'excursió. De bon matí van fer les maletes i deixarem l'alberg per pujar cap a les pistes, on van fer el segon dia d'esquí. Al migdia, van dinar al restaurant de l'estació i van tornar cap a casa.

Cal destacar que vam rebre la felicitació de la mestra de l'escola de Tuixent pel comportament dels nostres alumnes en la visita que van fer a l'escola, dels monitors d'esquí per la bona actitud i comportament i pel treball previ fet a l'escola amb els patins en línia i, finalment, del propietari de l'agència de viatges, també pel bon comportament de l'alumnat.

Sense dubte que va ser una gran experiència per a totes i tots. Esperem poder repetir-la en propers anys!