VACUNACIÓ COVID – 2ª DOSI.

Estimades famílies:

Hui dilluns, 7 de febrer, hem rebut al centre la informació corresponent al procés de vacunació per a la població escolar. Vos adjuntem el text literal de les instruccions rebudes, junt amb el NOU full informatiu i el full d’autorització que haureu de tornar al centre, com a data límit , el dimecres dia 9 de febrer.

” (…)

L’administració de la primera dosi de la vacuna es va dur a terme entre el 15 i el 22 de desembre de tot l’alumnat, que comptara amb la corresponent autorització dels seus representants legals, dels cursos 4t, 5é i 6é d’Educació Primària….

(…)

Ara procedeix organitzar el procés perquè al citat alumnat se li puga administrar la segona dosi, així com administrar la primera dosi a l’alumnat que, per diferents motius, no se li va poder administrar en el seu moment.

Des dels centres docents haureu de traslladar a les mares, pares i persones representants legals de l’alumnat del vostre centre el NOU full informatiu que s’adjunta com a annex a aquesta carta i que conté informació rellevant per a la família sobre la vacunació i un NOU document d’autorització de la vacunació de menors en l’àmbit escolar.

Aquesta informació haurà de ser traslladada a les famílies, indicant que el centre haurà de disposar del document d’autorització signat per les famílies,com a data límit, el dimecres 9 de febrer.

(…)

Des de la Comissió de Centres Educatius (Educovid) corresponent contactaran amb cada centre per a determinar l’horari i el dia de vacunació.

De del centre es comunicarà a les famílies de l’alumnat el dia i l’hora acordats. L’alumne o alumna haurà d’anar acompanyat d’un familiar, o qualsevol altra persona adulta en la qual hagen delegat els seus representants legals, en el moment de la vacunació. Finalitzada la vacunació, el familiar o la persona adulta haurà d’abandonar el centre educatiu per tal d’evitar aglomeracions.

En el cas que la persona que signe l’autorització per a la vacunació del o de la menor no puga acudir a acompanyar-lo en el moment de la vacunació, signarà un escrit indicant el nom de la persona que acompanyarà al o a la menor en aquest moment. La persona acompanyant presentarà aquest escrit en el centre el dia que acudisca per a acompanyar al o a la menor en el moment de la vacunació.

Cada centre educatiu habilitarà un espai com a punt de vacunació. Sempre que siga possible comptarà amb entrada i eixida diferents perquè no coincidisca l’alumnat que espera vacunar-se amb el que ja s’ha vacunat.

S’haurà de comptar també amb un espai pròxim per a l’espera postvacunació i l’atenció, per part del personal sanitari, de qualsevol esdeveniment advers que es puga produir després de la vacunació.

El dia de la vacunació, l’alumnat acudirà a l’espai de vacunació juntament amb la persona acompanyant i seguirà el circuit establit. El flux per a cada equip serà ordenat i es comptarà amb l’ajuda del personal del centre educatiu per a organitzar l’entrada de l’alumnat al punt de vacunació.

El centre educatiu li entregarà a la persona acompanyant de cada menor el full d’autorització per a la vacunació signada, perquè li l’entregue a l’equip sanitari. No es podrà vacunar ningú que no dispose de l’autorització signada.

L’equip sanitari, una vegada comprovada l’autorització, verificarà les possibles contraindicacions a la vista de la informació facilitada per la família i el seu estat vacunal, procedint, si tot està correcte, a la vacunació, registre i arxiu de l’autorització corresponent.

L’alumnat, una vegada vacunat, passarà a l’àrea d’espera postvacunació per a la vigilància de possibles esdeveniments adversos durant un mínim de 15 minuts sota la supervisió de l’equip sanitari.

En cap cas, es permetran aglomeracions de persones dins del recinte del centre escolar. Hauran de garantir-se i respectar-se en tot moment les mesures de seguretat, l’ordenació dels fluxos de persones i higiene establides pel centre, així com l’ús de la màscara i el manteniment de la distància interpersonal.

Vos enllacem els documents al continuació. Agraïm la vostra col·laboració. Recordeu que les autoritzacions han d’estar el centre, com a data límit, el dimecres 9 de febrer, pel matí.

Autoritzacio_val_070222-1

carta_valencia_070222-2