#STREETFORKIDS. 27 de octubre.

Estimades famílies,

Com sabeu, des del centre ja hem participat altres anys en la campanya #Streetsforkids, que pretén reclamar ciutats pensades per a la infància, entorns escolars segurs, saludables i sostenibles i una mobilitat urbana sense emissions per a 2030. Enguany es farà el pròxim divendres, dia 27 d’octubre.

El contingut de la campanya, com s’explica en la seua web (feu clic), és aquest:

“Creiem que els carrers de les nostres ciutats han de ser segures i accessibles per a tots. Els xiquets haurien de poder anar a escola a peu, amb bicicleta o en patinet tots els dies, sense veure’s obligats a respirar la contaminació tòxica de l’aire o a circular per carreteres congestionades i perilloses. (…) Els nostres esdeveniments (estan) dissenyats per a celebrar la llibertat i la diversió de reclamar l’espai del carrer per als nostres joves.”

En el nostre Projecte Educatiu, el CEIP Carles Salvador tenim com un dels nostres objectius fer de l’escola “un instrument de transformació de la societat, (…) promoure valors, principis i comportaments que milloren el seu entorn i que, des de la neutralitat i respecte a totes les ideologies, difonguen els valors compartits que entenem com a centrals en el nostre projecte. (Som) escola compromesa amb el futur. Fomentem la reflexió sobre el nostre futur com a societat i el del nostre planeta. Assumim com a repte social1 i com a projecte de treball la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)”.

En coherència amb aquesta línia educativa, i amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, que ens autoritza a ocupar la via pública de forma segura, el pròxim divendres, 27 d’octubre, tots els xiquets i xiquetes eixirem al carrer i farem diverses activitats i tallers fora de l’escola, concretament, als carrers Poeta Altet i Reverend José Mª Pinazo, que estaran tancats al trànsit fins a les 13 h. L’activitat és, per tant, segura i el professorat estarem permanentment supervisant i dirigint els xiquets i xiquetes.

Encara que, dins de la programació general anual del centre, estan inclosos, com a activitats extraescolars, desplaçaments per l’entorn del centre i del barri, vos demanem que signeu i torneu l’autorització que vos haurà arribat abans del divendres o que, alternativament, autoritzeu en l’agenda la participació del vostre fill o filla en l’activitat, donat que es realitzarà fora de l’edifici escolar.

Agraïm la vostra col·laboració.

STREETS-FOR-KIDS-2023-2