SETMANA EUROPEA DE LA MOBILITAT

Ací teniu la programació. Hi ha activitats molt interessants per a les famílies.

Divendres 16 de setembre, a les 19 hores, a la plaça del Mercat, concurs de preguntes sobre mobilitat organitzat i presentat per l’escriptor Joanjo García. Fins a 200 persones, organitzades en 20 equips de 10 integrants, participaran en un gran concurs obert a la ciutadania on també hi haurà premis. Per formar part dels equips caldrà una inscripció prèvia al correu trivialdemobilitat@hotmail.com.

Dissabte 17 de setembre es celebrarà a la plaça de la Reina una gran festa infantil. Així, de 10 a 14 hores, hi haurà teatre musical, titelles, contacontes i actuacions musicals, entre d’altres. A més, a partir de les dotze del migdia, l’artista Dani Miquel presentarà el seu espectacle “Desfem”, un projecte musical i teatral que mira de conscienciar menuts i majors sobre la necessitat d’estimar i cuidar el medi ambient.

Diumenge 18 de setembre, a les 19:30 hores, hi haurà un concert de la Unió Musical del Centre Històric i l’Escola Municipal de Tabal, Dolçaina i Danses de Cullera a la plaça de la Reina. La banda, dirigida per Vicent Gabarda, interpretarà un programa centrat en la música de les festes valencianes i els compositors valencians i amb un especial protagonisme de la festa de Moros i Cristians.

Des de dilluns 19 a divendres 30 de setembre, un grup d’escoles de València participarà en el projecte pedagògic “La ciutat de les xiquetes i els xiquets”. El projecte va ser formulat pel pedagog italià Francesco Tonucci per als estudiants de primària. “La ciutat de les xiquetes i els xiquets” consciencia la població sobre la importància de disposar d’un espai públic segur i de qualitat, lliure de fums i del perill dels grans vehicles, una ciutat vista des dels ulls dels més menuts. Així, els alumnes de les escoles participants recorreran els carrers i posaran “multes morals” als vehicles que transgredisquen les ordenances i envaïsquen les voreres o els passos de vianants.

El dia 22 de setembre es celebra el dia sense cotxes. Amb eixe motiu, les persones usuàries podran desplaçar-se debades en tots els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) des de les 3 hores de la matinada del dia 22 fins a les 3 hores de la matinada del dia 23.

Dissabte 24 de setembre tindrà lloc el programa ”Pedalejant amb dones de ciència”, una marxa ciclista organitzada per las Naves i la Universitat Politècnica que es desplaçarà pels murals de la ciutat que retraten les dones que, al llarg de la Història, han treballat en el camp de la ciència i la investigació.