25 de novembre: Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

Per què aquest Dia internacional?

La violència contra dones i xiquetes és una de les violacions dels drets humans més esteses, persistents i devastadores del món actual sobre les quals amb prou dificultats s’informa a causa de la impunitat de la qual gaudeixen els agressors, i el silenci, l’estigmatització i la vergonya que pateixen les víctimes.

Per a major clarificació, la Declaració sobre l’eliminació de la violència contra la dona emesa per l’Assemblea General de l’ONU en 1993, defineix la violència contra la dona com “tot acte de violència que tinga o puga tenir com resultat un dany o sofriment físic, sexual o psicològic per a la dona, així com les amenaces de tals actes, la coacció o la privació arbitrària de la llibertat, tant si es produeixen en la vida pública com en la vida privada.”

La violència contra la dona segueix sent un obstacle per a aconseguir la igualtat, el desenvolupament, la pau, igual que el respecte dels drets humans de dones i xiquetes. La promesa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de no deixar que ningú es quede arrere, no podrà complir-se sense primer posar fi a la violència contra dones i xiquetes.

(Text extret pàgina web: http://www.un.org/es/events/endviolenceday/)

Des del CEIP Carles Salvador, d’acord amb els nostres principis educatius i objectius generals, hem treballat aquest dia perquè el nostre alumnat, xiquets i xiquetes, puga créixer amb valors positius i esperit crític, i desenvolupe una actitud de detecció i lluita contra aquesta violència estructural de la nostra societat. A banda dels treballs que s’han fet a les classes, i amb la col·laboració i impuls de l’AMPA, hem elaborat un mural amb les nostres mans i els nostres missatges, i l’hem portat a la plaça de Benimaclet en acabar la jornada escolar, on s’ha llegit un manifest.