Dia Escolar de la No Violència i la Pau

Com cada 30 de gener, en el centre, celebrem el Dia de la No Violència i la Pau conjuntament amb el Dia de l’Arbre.

Aquest curs plantegem diverses activitats al llarg del dia que foren significatives i ens ajudaren a treballar aquest tema des de diferents perspectives. Per a això vam fer:

• Programa de ràdio en directe, pel qual va passar tot l’alumnat de Primària i en el qual comptem poesies, escoltem música, debatem, llancem missatges per la pau i fins i tot vam fer entrevistes a persones tan importants com Laia (treballadora de la Creu Roja Cabanes) o David Casanova, l’alcalde del nostre poble.
  • Inauguració i plantació en l’hort escolar, en el qual vam aprendre sobre la cura de les plantes amb la visita d’experts com Pili Pitarch junt a Daniel i Ligia, de la Cooperativa de Cabanes.
  • Jocs cooperatius al pati, que van servir per a continuar afermant llaços i relacions entre l’alumnat i també per a continuar treballant la importància del diàleg, cooperació i resolució de problemes en grup.
  • Jocs de taula, tant sobre el Dia de la Pau i de l’Arbre, treballant conceptes específics, com més lúdics en els quals buscàvem la diversió, respecte d’unes normes i la realització d’activitats conjuntes entre l’alumnat, professorat i aquelles famílies que us vau acostar a jugar.
  • Una marxa solidària que va suposar el final a la jornada, en la qual tota la comunitat vam poder gaudir i en la que gràcies a totes les famílies vam recaudar 172,96€ que enviarem a SaveTheChildren per a combatir la desnutrició infantil.

En el següent enllaç podeu veure algunes de les fotos que vam anar fent durant tot el matinal, així com un vídeo resumeixen del que va ser la inauguració de l’hort i la carrera.