MODEL DIALÒGIC PREVENCIÓ I RESOLUCIÓ CONFLICTES

El Club dels i les Valentes és una actuació educativa d'èxit utilitzada en Comunitats d'Aprenentatge. Té com a objecte la prevenció i resolució de conflictes de manera pacífica i dialògica entre l'alumnat. Nosaltres comencem a aplicar-ho durant l'actual curs escolar i estem segurs/es que ens encantarà.

cv

El Club dels i les Valentes és un grup que es crea dins de l'aula compost per aquells companys i companyes que resolen els seus conflictes de manera dialogant i pacífica. A més, de dirigir-se als altres sempre de manera respectuosa i educada.

Però els valents, també denuncien aquelles conductes no desitjables d'altres companys/es i parlen amb ells/es per oferir-los una alternativa dialogant.

Quan un alumne/a resol els conflictes de manera pacífica i interactua amb els seus companys/es respectuosament, està llest/a per a entrar en el Club dels Valents.

En canvi, aquells/es que encara no han aprés a resoldre adequadament els seus conflictes o no respecten, són convidats a eixir del club. I promovem que la resta de companys/es els ajuden a tornar a entrar al Club dels Valents mitjançant el diàleg.

A les nostres aules, ho decidim en la sessió de Valors. Setmanalment fem repàs de les persones del club i convidem al Club dels Valents a aquells/es que han millorat.