CONSELL ESCOLAR

a) Aprovar i avaluar els projectes i les normes als quals es refereix el capítol II del títol V de la present Llei.

b) Aprovar i avaluar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del Claustre del professorat en relació amb la planificació i organització docent.

c) Conéixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats/es.

d) Participar en la selecció del director o directora del centre en els termes que la present Llei estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l'equip directiu. Si escau, previ acord dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director o directora.

e) Decidir sobre l'admissió de l'alumnat amb subjecció al que s'estableix en aquesta Llei i disposicions que la desenvolupen.

f) Impulsar l'adopció i seguiment de mesures educatives que fomenten el reconeixement i protecció dels drets de la infància.

g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen els estils de vida saludable, la convivència en el centre, la igualtat efectiva de dones i homes, la no discriminació, la prevenció de l'assetjament escolar i de la violència de gènere i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.

h) Conéixer les conductes contràries a la convivència i l'aplicació de les mesures educatives, de mediació i correctores vetlant perquè s'ajusten a la normativa vigent. Quan les mesures correctores adoptades pel director o directora corresponguen a conductes de l'alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instàncies de pares, mares o tutors legals o, en el seu cas, de l'alumnat, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, si escau, les mesures oportunes.

i) Promoure progressivament la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar per a la millora de la qualitat i la sostenibilitat i aprovar l'obtenció de recursos complementaris d'acord amb el que s'estableix en l'article 122.3.

j) Fixar les directrius per a la col·laboració, amb finalitats educatius i culturals, amb les Administracions locals i amb altres centres, entitats i organismes.

k) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les quals participe el centre.

l) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l'Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre aquells altres aspectes relacionats amb la qualitat d'aquesta.

m) Aprovar el projecte de pressupost del centre.

n) Qualsevol altra que li sigua atribuïda per l'Administració educativa.