PEAF

En primer lloc, que significa que som centre PEAF? Doncs que el nostre projecte Esportiu, s’adherix al marc internacional de l’activitat física i l’esport en edat escolar i som un centre promotor de l’activitat física i l’esport perquè:

• Tenim molt present l’objectiu del Pla integral per l’activitat física i l’esport, el qual estableix entre els seus objectius generals incrementar notablement el nivell de pràctica esportiva fomentant els projectes esportius.
  • Entenem l’esport de la mateixa manera que a La Carta Europea de l’Esport ,és a dir, com una activitat fisicoesportiva desenvolupada i realitzada pels xiquets i xiquetes en edat escolar, orientada cap a la seua educació integral, així com al desenvolupament harmònic de la seua personalitat, procurant que la pràctica esportiva no siga concebuda com a competició, sinó que promoga objectius formatius i de millora de la convivència tot fomentant l’esperit esportiu de participació neta i noble, el respecte a la norma i als companys i companyes de joc.

La continuació del nostre projecte esportiu d’activitat física i salut a l’escola, busca seguir impulsant, fomentant i aprofitant els recursos disponibles oferint les màximes oportunitats per a la pràctica d’activitat física saludable a l’horari lectiu i extraescolar.

Amb la seua aplicació volem millorar la salut del nostre alumnat, a més de treballar l’educació en valors per mitjà del foment del treball en equip, la cooperació i la coeducació, sempre afavorint actituds positives per la igualtat, el respecte i el joc net, a més pensem que és molt important fomentar i promocionar activitats esportives, no sols per el benifici físic, mental i social que ens donen, sinó també perquè ens apropen a manifestacions culturals de la nostra localitat, evitant el sedentarisme en edat escolar.
Sempre emprem metodologies lúdiques i participatives on l’alumnat aprén en un ambient relaxat i idoni perquè aquest aprenentatge es puga dur a terme de manera integral i significativament.

Portem anys realitzant tot tipus d'activitats per a fomentar l'activitat física i la salut:

Jornades de jocs populars, esmorzars saludables, xarrades a les famílies sobre alimentació, cursa escolar, eixides a l'entorn natural, participació en pilota a l'escola, activitats aquàtiques…. On tota la comunitat educativa s'involucra d'una manera molt positiva.