PIIE ” La volta al món “

CURS 24-25

PRÒXIMA PARADA: ÀSIA, AMÈRICA I L’ANTÀRTIDA! L’aventura continua…

CURS 23-24

El CEIP BOSCH MARÍN és NOTICIA!

Durant els dos propers cursos, alumnat, professorat i famílies emprendrem un llarg viatge arreu de tot el món.

A la maleta ens empotarem l’agenda 2030 I els ODS. Necessitarem la nostra documentació i allò que ens identifica com a centre: Treball cooperatiu i inclusiu, l’aprenentatge basat en el joc i manipulatiu, els grups interactius i les tertúlies literàries.

Al final del trajecte arribarem al nostre destí valorant la diversitat com a font de riquesa personal.

ESTEM PREPARATS!

PRIMERA PARADA: EUROPA

Aquest 1r trimestre hem realizat al centre nombroses i diverses activitats relacionades amb aquest continent.

El senyor Javieras Fogg ens ha contat i ensenyat totes les aventures que ens esperen aquest curs al col·le.

No sabeu la de coses que hi havia a la seua maleta!

Des de l’inici de curs fins Nadal, hem estat inmersos coneguent diverses cultures, llengües, monedes i bitllets, monuments, menjars típics… Ací teniu la mostra.

I per posar punt i final a aquest continent, hem realizat un Mercat Nadalenc on hem apropat a tot l’alumnat a les diferents tradicions d’aquesta festa realitzades a Austria, Alemanya, Noruega, Regne Unit… Espanya.

MIREM EL NADAL

La decoració del centre ha girat al voltant del continent europeu, ha sigut així com hem posat el colofó a un trimestre ple d’aprenentatges i experiències les quals hem gaudit a tope!.

ÀFRICA ens espera!

SEGONA PARADA: ÀFRICA

Continuem el nostre llarg viatge arreu del món. En aquesta ocasió fem la segona parada al continent africà. Un continent sumament divers i dotat d’una gran varietat de recursos naturals, de fauna i flora, de paisatges, clima…i sobretot de música que ens aportarà molts recursos a l’hora de treballar i portar al centre aquest continent tant ple de cultura i tradició.

BENVINGUDA ÀFRICA!

DIA DE LA PAU 2024

ESMORZAR de germanor. Com tots els anys, al centre, hem celebrat el dia de la Pau fent partícep a totes les famílies.

Al Bosch Marín és una tradició celebrar aquest dia i compartir aquesta festa amb tothom.

GRÀCIES FAMÍLIES!

UN ALTRE MÓN ÉS POSSIBLE I VIURE EN PAU TAMBÉ.

Comprometem-nos a fer-ho realitat per a tots els xiquets i xiquetes que volem un somriure i sembrem la llavor que ens ajudarà en un futur a viure més feliços.

SEMBREM BESOS

VISCA LA PAU! ZIMBOLÉ!

ÉS TEMPS D’ÀFRICA!

Seguim al continent africà. El dia de Carnestoltes l’hem aprofitat per gaudir d’un passacarrer molt colorit i variat amb animals de la sabana africana, tribus i exploradors.

L’eixida pels carres del poble de Carlet ha congregat a moltes famílies i curiosos per veure com el CEIP BOSCH MARÍN fa d’aquesta festa una exposició de colors i música.

Un gran treball de tot l’alumnat i mestres. L’ENHORABONA!

Feu clic en la imatge

8 de març DIA DE LA DONA

KARIT “SOLIDARIOS POR LA PAZ” ÀFRICA

Karit és una ONG que lluita per a aconseguir un món més just i humà.

Paloma ha compartit, amb nosaltres, les seus vivències al continent africà.

Ens va agradar moltíssim!

SETMANA CULTURAL

Aquest 2n trimestre hem celebrat la XXIV Setmana Cultural al col.le. Els dies 25,26 i 27 de març.

Hem decorat els corredors del centre, hem escoltat i vist històries que ens han fet reflexionar, hem gaudit de jocs i música i hem viatjat arreu del continent. Ha sigut molt emocionant conèixer aquests llocs.

No hem deixat cap temàtica per abordar. De segur que mitjançant les experiències viscudes, cada xiquet i xiqueta del centre, s’emporta un trosset d’aquest continent al seu cor.

OCEANIA ens espera!

TERCERA PARADA: OCEANIA

HOLA OCEANIA!

Finalitzem aquest curs viatjant a aquest continent amb espectaculars paisatges, fauna, flora, cultura, tradicions…i màgia!

Aprofitant tots els espais del centre per fer aquest viatge, hem realitzat activitats que ens han donat l’oportunitat de viure experiències diverses gaudint-les al màxim.

Activitats en les que hem practicat i treballat l’expresió oral coneguent els animals més importants d’aquest continent: coales, peixos, tortugues, wombats, dimonis de Tasmània, sense oblidar-nos dels cangurs, clar!.

Hem fet descripcions de paisatges, un telediari, reservat habitacions en un hotel, comentat un partit de rugby, sent aquest l’esport més important d’aquestes terres i com no, hem actuat en obres de teatre on hem representat històries realitzades per l’alumnat d’infantil i primària.

Van estar espectaculars!

La cultura i les tradicions en aquest continent aporten una singularitat als païssos que  el formen sent una important herència d’altres llocs arreu del món. Les llegendes i històries que hem aprés i  escoltat ens han servit per conèixer la diversitat de cultures que allí habiten.

HAKA és una paraula maorí per a referir-se a un dels tipus especials d’arts escèniques folklòriques grupals característiques de la cultura maorí de Nova Zelanda, en la qual es combinen cants, moviments, veus i gestos vigorosos sincronitzats.

“Lolota a Austràlia” conta les peripècies d’una xiqueta aventurera a la qual li encanta recórrer el món… i explicar-nos-ho.

El diyeridú és un instrument de vent tradicional dels pobles aborígens australians. Pertany a la família de les trompetes. Bàsicament és un tub de fusta, el qual es fa sonar en fer vibrar els llavis a l’interior.

I com vegeu, hem culminat aquest primer any del nostre projecte d’innovació, amb un mural que ens recordarà aquest viatge arreu del món.

Aquest mural també té la seua història, que també és i serà la NOSTRA.