Per tal de consultar la versió impresa del PEC del centre, adreçar-se a la secretaria en horari d'atenció a famílies. Adjuntem un resumen del mateix:
Podríem definir al CEIP Bonavista com una escola pública i de qualitat que es caracteritza per ser un ser un centre que camina cap a la sostenibilitat adquirint compromisos de cura i respecte cap a l’entorn. A l’escola es du endavant el projecte de compostatge escolar que vol conscienciar a l’alumnat de separar els residus amb el que açò comporta educativament. Actualització en la convocatòria per a la consecució del Segell Saludable.
Creguem en la importància d’educar xiquetes i xiquets compromesos amb la societat que estimen les manifestacions culturals del seu entorn. Per això el lema del centes és: Bonavista, una escola arrelada al medi amb les finestres obertes al mon. Aquesta idea ens du a fomentar els balls de la veta i dels arquets, balls que formen part de la nostra essència com a poble. Al mateix temps i, sense perdre la nostra identitat de poble, el valencià és la nostra llengua vehicular al centre. Participem activament en les Trobades d’escoles en valencià i en concursos literaris que fomenten l’ús de la nostra llengua.
El fet d’obrir les finestres al món ens du a participar en projectes europeus que ajuden a conèixer estructures educatives europees, motiven a l’aprenentatge de l’anglès tant per part de professorat com per part de l’alumnat. Som centre que acull alumnat d’altres universitats europees mitjançant el projecte Erasmus Intership.
Aconseguir el pensament reflexiu, els valors i principis democràtics es altre dels objectius que ens defineixen: Així, La pedagogia de l’encontre, la resolució dels conflictes des de la comunicació no violenta( d’ara endavant CNV) o comunicació per a la Pau, la creació d’espais on l’alumnat es senta segur i mostre confiança en l’adult que el cuida son les nostres prioritats d’actuació. Creació del Consell de xiquets i xiquetes, i d’espais per el diàleg igualitari entre tots els membres de la comunitat educativa
Participar en el dia a dia del funcionament i organització de l’escola per part de tota la comunitat. Amb la dinamització de tots els òrgans de participació que té el centre, agendant anticipadament totes les actuacions.
Aconseguir una mirada cap a la infància atenent a les seus necessitats autentiques de desenvolupament. Mitjançant una formació cuidada del professorat, xarrades de famílies en forma de cicle pedagògic al final del curs i compartint diferents materials a través de claustre pedagògics. La visió del nostre alumnat des d’una perspectiva global i des d’una mirada sistèmica, una escola inclusiva on totes i tots participem, accedim i aprenem en igualtat de condicions.
Utilitzar les tecnologies d’una manera respectuosa introduint les capses d’investigació com a alternativa a l’ús de les tauletes.
Posar la mirada en la idea de un centre educatiu compensador de les desigualtats, un centre que acull la diversitat

