Segell de vida saludable

La Secretaria d'Estat d'Educació, del Ministeri d’Educació i Ciència ens ha concedit el distintiu de qualitat "SELLO DE VIDA SALUDABLE" publicat al BOE el passat 30 de juny de 2020. Consultar BOE ací

Aquest segell, és un reconeixement públic als centres educatius que fomenten l'aprenentatge de la salut a l'àmbit educatiu, pràctiques de vida saludable i promoció de l'activitat física per tal d’aconseguir un desenvolupament social i personal més sa i saludable.
Aquest distintiu i reconeixement nacional, ens dona molta força per continuar treballant en el desenvolupament integral del nostre alumnat, apostant per una vida sana, saludable i sostenible.

La nostra trajectòria al món saludable es centre en diversos objectius:
1. Fomentar el rol de l'educació en hàbits saludables com una part integrant de l'educació integral.
2. Promoure estils i hàbits de vida saludables, a partir de les necessitats específiques de l'alumnat del centre docent.
3. Enfortir i millorar els comportaments saludables dels alumnes, amb especial èmfasi en la higiene i la prevenció.
4. Afermar els hàbits de cura i salut corporals i incorporar l'educació física i la pràctica de l'esport per a afavorir el desenvolupament personal i social dels alumnes.
5. Fomentar en l'alumnat l'adquisició de capacitats i competències que els permeten cuidar el seu cos tant a nivell físic com mental.
6. Conèixer i detectar les situacions de risc per a la salut relacionades, especialment, amb el consum de substàncies amb potencial addictiu, tant de comerç legal com il·legal, així com amb l'execució de determinades activitats que puguen generar comportaments addictius, amb especial atenció a l'anorèxia i a la bulímia, contrastant els seus efectes nocius i proposant mesures de prevenció i control.
7. Promoure la comprensió i valoració de la importància de preservar el medi ambient per les repercussions que el mateix té sobre la salut de les persones.
8. Fomentar la responsabilitat de l'alumnat en les decisions diàries del mateix i el coneixement de les conseqüències que les mateixes tenen en la seua salut i en l'entorn que els envolta.
9. Promoure l'adequat coneixement de la salut i higiene sexual i reproductiva.
10. Promoure la posada en valor de la investigació, desenvolupament i innovació en els avanços mèdics i en l'impacte de la qualitat de vida de les persones.
11. Promoure la formació contínua del personal docent que preste els seus serveis en el centre, en matèria d'educació en hàbits saludables i, especialment, sobre alimentació saludable i pràctica d'activitat física.

Per a organitzar millor l'exposició de l'ampli ventall d'activitats i projectes que desenvolupem en el centre per a promoure una estil de vida saludable els organitzarem en tres blocs:
● Activitats fisicoesportives complementàries i extraescolars.
● Activitats preventives i de promoció d'educació per a la salut.
● Activitats de promoció de l'educació ambiental.