Plurilingüisme

sambori 2
portfolio
2020-10-09 13.56.15

El CEIP Bonavista és un centre plurilingüe que aposta per l'aprenentatge de llengües a les etapes educatives d'infantil i primària.

Abans de la publicació de la llei de plurinlingüisme e intercultural  4/2018, el centre ja pertanyia a la xarxa de centres plurilingües.

Des de la nostra perspectiva, l’educació plurilingüe i intercultural és un model educatiu que es proposa:

• L‘ adquisició per part de tots els alumnes i les alumnes d’una competència plurilingüe en les llengües d’escolarització —valencià, castellà i anglès—, una competència acadèmica elevada en les diferents àrees del currículum adquirida mitjançant l’ús vehicular de tres o més llengües, i la capacitat de conviure en una societat multilingüe i multicultural

• La potenciació de la nostra llengua i cultura tot convertint-la en el nucli organitzador del currículum, i la normalització de l’ús social, administratiu i acadèmic del valencià en els centres i el sistema educatiu.

El centre aplica un programa d'aprenentatge de llengües on a l'etapa d'infantil, la llengua vehicular emprada és el valencià.

A l'etapa de primària el programa plurilingüe realitza un 57 % de les àrees en valencià, un 27 % en castellà i un 17 % en anglès.

A més a més el centre participa en un gran nombre de programes per tal de promoure l'ús de les llengües del currículum com: el premi sambori, el treball del portfolio, participació al programa Erasmus, recepció d'auxiliars de conversa etc.