Camicleta

camicleta 4
camicleta 3

CAMICLETA

El projecte camins escolars segurs del CEIP BONAVISTA pretén la posada en marxa del projecte del camí escolar CAMICLETA amb bicicleta, patins, a peu...

Acompanyar els xiquets i les xiquetes a l’escola constitueix una tasca que diàriament han de realitzar la majoria de les famílies. Aquest desplaçament constitueix, en la major part dels casos, un recorregut de curta distància a causa de la proximitat entre els llocs de residència i els centres escolars. Tot i això, moltes famílies opten per utilitzar el cotxe a l’hora de fer aquest desplaçament, ja que es considera un simple trasllat –de casa a l’escola–, per un lloc de pas –el carrer–, i és convenient fer aquest recorregut al més ràpidament possible.

Al barri s’han establert diversos itineraris segurs perquè els xiquets i les xiquetes puguen anar sols i d’una manera segura a l’escola. L'ús de CAMICLETA pretén que els xiquets i les xiquetes del barri guanyen autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols a l'escola promovent alhora un compromís de participació de la comunitat.

Quins beneficis aporta la utilització de CAMICLETA?

- Sensibilitza la ciutadania a través del treball amb les escoles i les famílies.- Promociona millors hàbits d'accés a l’escola.

- Es potencia el transport públic, a peu, en bicicleta per un ús més racional del vehicle
privat.

- Impulsa accions que augmenten la seguretat en els equipaments propers a les escoles garantint l’accessibilitat per a tothom.

- Potenciar la sostenibilitat urbana i la seguretat viària.

- Potenciar l’autonomia dels xiquets i les xiquetes.

- Recuperar espai públic com a espai de socialització i joc.

- La promoció d’hàbits de vida saludables i la corresponsabilitat en la lluita contra el canvi climàtic.

Notícia Apunt

3r cicle