Balls tradicionals

Al CEIP Bonavista apostem per la cultura i les tradicions. Per tot això vam recuperar i mantenim dos balls processionals coneguts com el ball de la veta i el balls dels arquets. Tanmateix l'any 2018, i fruit de l'aplec de Gegants i Cabets  d'Ontinyent, vam incorporar un nou ball per als nostres gegants i cabets creat pel menstre de l'escola German Estévez.

BALL DE LA VETA

Al Ball de la Veta, els alumnes de l'escola  van trenant les seues coloristes vetes de seda al voltant d'un pal que representa l'arbre de maig, l'arbre de la fecunditat, culminat per la bandera de la vila feta amb un pom de flors. Els alumnes de 4t, 5è i 6è són els encarregats de dur a terme aquests anys davant els ciutadans d'Ontinyent.

BALL DELS ARQUETS

Aquesta dansa és possiblement la més fidel a les robes i melodies de l'Ontinyent de principis del segle XX. Es tracta d'un ball d'«holandeses» que en època barroca representava gents d'altres territoris europeus amenaçats pel protestantisme i que, teòricament, volien conservar la creença catòlica. Així, s'educava en la fe contra-reformista a uns veïns habitualment analfabets. S'ha considerat que les formes actuals d'aquesta dansa provenen d'una reforma feta en els anys 20 del segle passat, i que la música va ser retocada pel mestre Rafael Martínez Valls. Ara mateix, és dansada pels alumnes de 2n i 3r del CEIP Bonavista

BALL DELS CABETS DEL BONAVISTA

En octubre del 2018 vam crear una nova dansa que incorporem al nostre centre. Els xiquets i xiquetes de 5é van ser els encarregats de preparar el ball acompanyats de la música creada per a tal fi pel mestre German Estévez. Aprofitant el VII Aplec de Gegants i Cabets per a escolars, el 21 d'octubre, la ciutadania va poder conèixer aquesta nova creació de la nostra escola.

cabets 1
cabets 3