Convocatòria 2024

El projecte de flabiol s’emmarca dins de l’ensenyament de la música a l’etapa de Primària, concretament per als cursos de 3r. En aquestes edats, els infants es troben en un moment clau del desenvolupament de les seves capacitats motrius fines, atenció auditiva, expressió artística i cooperació grupal. És també una etapa en què comencen a consolidar hàbits d’aprenentatge autònom i progressen en la lectura i interpretació de símbols convencionals, com poden ser les notes musicals i els ritmes bàsics.

Treballar el flabiol com a instrument melòdic de vent ofereix múltiples beneficis:

• Desenvolupament psicomotriu: L’ús del flabiol requereix coordinació entre la respiració, el moviment dels dits i la lectura musical, afavorint la motricitat fina i la coordinació viso-manual.

• Comprensió musical: Permet als infants entendre la melodia, l’escala musical, el ritme i la interpretació dins d’un context pràctic.

• Identitat i cultura: El flabiol forma part del patrimoni musical català i apropar-lo a l’aula contribueix al reconeixement i valoració de la pròpia cultura.

• Aprenentatge competencial: Es promou el treball cooperatiu, l’escolta activa, l’autoregulació, la perseverança i la responsabilitat individual i grupal en un procés d’aprenentatge gradual i significatiu.

Situació d’aprenentatge dels alumnes de 3r

Els alumnes de 3r de primària comencen a tenir una major capacitat d’atenció sostinguda i poden seguir consignes més complexes. Encara cal reforçar la lateralitat, la precisió motriu i l’organització personal. Musicalment, estan preparats per a identificar patrons rítmics i melòdics senzills, i per a tocar melodies simples amb una digitació bàsica.

Necessitat i oportunitat educativa

Aquest projecte s’ajusta plenament als objectius del currículum de música i contribueix de manera transversal al desenvolupament de competències com la comunicació, la creativitat, la consciència cultural i la convivència. A més, el flabiol és un instrument econòmic, manejable i adequat per a infants, cosa que el fa accessible i útil per a treballar en grups classe sencers.

Implementar el projecte durant el curs 2024-2025 permet consolidar l’aprenentatge musical en un format pràctic i vivencial, tot afavorint la motivació dels alumnes i generant un entorn d’aprenentatge actiu, inclusiu i enriquidor.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies