GESTIÓ DELS ESPAIS:L’escola com espai dels infants, amb ambients
preparats per l’aprenentatge, donant moments on l’infant tria la seva acció
emmarcada per tots els condicionants d’una decisió:amb tots els drets i
deures,gaudí i responsabilitat,conseqüències i satisfacció i guany d’
autonomia. Sols amb llibertat es pot arribar a la responsabilitat, i és des de que
l’infant es dirigeix als ESPAIS preparats per acollir propostes d’ activitats del seu
interès,d’ altres infants i de l’equip pedagògic.
EXPERIÈNCIES D’ APRENENTATGE : Els interessos que mouen a les
persones i al nostre alumnat, canvien segons el moment,circumstàncies,ritmes
bio-dinàmics, persones que ocupen els espais,vivències
prèvies,expectatives,etc..A travès del que es viu i s’ experimenta que s’ aprèn.
Entenem que les experiències d’ aprenentatge en progrés de les
competències cognitives,físiques i afectives, es en la que es basa la capacitat
pròpia del ser humà, que van creixent sobre processos maduratius subjacents,
es en l’activació en interacció amb el medi físic i social circumdant que l’infant
pot desenvolupar i anar construint una identitat que SE SAP CAPAÇ.
GESTIÓ EMOCIONAL:Reconèixer i gestionar des d’una mirada
pura,sense prejudicis,de manera lliure atenta a l’ estat emocional de cada
xiquet/a.