Aquesta idea d’infant compartida en aquest apartat serà la referència fonamental per la pràctica docent, per les decisions que es prenguin i per les propostes que s’ofereixin.
El Projecte Educatiu de Centre és, segurament, el document de centre més important ja que contempla la projecció de l’escola en totes les vessants. És per aquest motiu, per tractar-se del document més important, que partim de la nostra idea d’infant a l’hora d’elaborar-lo, ja que l’acció educativa i tot el projecte de centre només tindrà sentit si parteix d’aquesta idea d’infant i de la cultura de la infància ja que tot el que fem a l’escola ho fem pensant en les nenes i els nens, i en les seves necessitats autèntiques.
Per tant, tot allò desplegat en aquest Projecte Educatiu de Centre, i en la vida de l’ escola en tots els sentits, només serà coherent si s’ ajusta a la idea d’ infant que tenim els docents que formem part de l’ escola ja que sentim que és aquesta idea d’ infant i cultura de la infància el que ha de guiar la nostra pràctica i el que ha de ser el motor de totes les decisions i iniciatives que impulsen el nostre dia a dia, tant pel que fa a les estratègies metodològiques que anem desplegant com en tot allò vinculat a l’ acompanyament emocional, afectiu, cognitiu, relacional i social a les xiquetes i xiquets.
Només una idea d’infant ajustada i coherent amb les necessitats evolutives de cada etapa de desenvolupament, sense deixar de veure el moment individual de cadascun , serà un punt de partida amb sentit pel desplegament de l’acció educativa.
La idea d’infant centrada en l’infant com un ésser capaç d’empoderar-se…
La idea d’infant que es centra en els infants com a ciutadans del present…
La idea d’infant com a ésser que té el dret de ser respectat de manera profunda…
La idea d’infant com a persona que necessita se acompanyada en el desenvolupament de totes les seves vessants…
La idea d’infant com un tot globalitzat…
La idea d’infant com a ésser en constant creixement i evolució…
La idea d’infant com a ésser amb el dret de ser cuidat i protegit per l’adult…
La idea d’infant com a ésser amb un fort desig per desplegar i ser conscient del propi aprenentatge…