El consell escolar constituirà totes aquelles comissions de treball que es determine en les seues pròpies normes d’organització i funcionament. En aquestes
comissions, que no tindran caràcter decisori ni vinculant, es procurarà la paritat entre dones i homes.Podran incorporar-se a aquestes comissions, a criteri del consell escolar, altres membres de la comunitat educativa.
Al Ceip Benadressa de Castelló es constitueixen les següents comissions:
a) Comissió de gestió econòmica.
Coordina la secretaria, una persona representant del professorat i una persona representant de les mares, pares o representants legals .
Funcions: La comissió de gestió econòmica formularà propostes a l’ equip directiu per a l’ elaboració del projecte de gestió i del pressupost del centre docent. Així mateix, analitzarà el desenvolupament del projecte de gestió, el compliment del pressupost aprovat, i emetrà un informe que s’ elevarà perquè en prenga coneixement el consell escolar. També emetrà un informe previ no vinculant a l’ aprovació per part del consell escolar del pressupost del centre i del compte anual amb la liquidació d’aquest.
b) Comissió d’inclusió, igualtat i convivència.
Coordina la cap d’ estudis, la persona coordinadora d’ igualtat i convivència del centre, una persona representant del professorat del centre i una persona representant de les mares, pares o representants legals .
Funcions: La comissió tindrà com a objectiu el disseny i la posada en marxa d’iniciatives encaminades a la inclusió i a l’eliminació de les barreres a l’accés, la participació i l’aprenentatge, i a la igualtat entre homes i dones, seguint les directrius del Pla director de coeducació i dels plans d’igualtat de la Generalitat, amb especial atenció als casos d’assetjament escolar i de discriminació de qualsevol índole, i a la mediació per a la resolució de conflictes, particularment els relacionats amb la violència escolar.
c) Comissió pedagògica, d’ activitats extraescolars i complementàries i de serveis complementaris de menjador i transport.
Coordina la cap d’estudis, la secretaria, l’ encarregada o encarregat de menjador, una persona representant del professorat del centre i una persona representant de les mares, pares o representants legals .
Funcions: La comissió podrà proposar totes aquelles intervencions de caràcter pedagògic, artístic-cultural i cívic que promoguen la formació integral de l’alumnat i la consolidació dels aprenentatges formals i no formals realitzats, així com de les competències associades a aquests.
COMISSIONS MIXTES :
Altres comissions seran mixtes i podran participar qualsevol persona de la comunitat escolar amb interès de treballar i construir des de aquestes comissions:
d)Comissió de comunicació.
Funcions: La comissió podrà proposar totes aquelles intervencions que s’encarreguen d’habilitar els canals de comunicació entre famílies, escola i AFA. A més dóna suport a la resta de comissions en la difusió de l’ informació.
e)Comissió de gestió d’ espais materials i equipaments.
Funcions: La comissió tindrà com a objectiu gestionar i vetllar per el disseny dels espais exteriors i interiors, els materials i equipaments necessaris per crear ambients que responguen a les necessitats infantils i de les persones adultes que conviuen en l’escola.
f) Comissió benestar.
Funcions: La comissió tindrà com a objectiu es gestionar l’ acompanyament als infants, docents i famílies oferir-los eines per a la millora del benestar emocional.
g)Comissió mediambiental.
Funcions: La comissió tindrà com a objectiu el disseny i la posada en marxa iniciatives encaminades a l’ educació ambiental i sostenibilitat.