Entenem l’escola com un espai d’acompanyament i respecte pels processos de vida dels xiquets i xiquetes. Convivim amb ells amb la voluntat que se sentin reconeguts, acceptats i estimats i puguin créixer en equil·libri i benestar.
El seu progrés en l’autonomia i l’autoregulació dels propis processos el centrem en el desenvolupament de les percepcions emocionals, motrius, socials i cognitives.
L’estreta relació entre límits i llibertat permet un acompanyament centrat en la protecció i la seguretat, vetllant en tot moment perquè prevalga el sentit de responsabilitat.
Cal respectar la naturalesa de cada xiquet tot mantenint la pròpia essència i la manifestació natural i espontània de cadascú.
El nostre projecte educatiu es fonamenta en actuacions que donen resposta a les necessitats d’un món canviant, complex, divers i obert.
Creiem en la importància de formar als nostres alumnes en la reflexió a partir de la investigació/acció, del treball en equip, de plantejaments globalitzats… dins d’un marc que potencie l’autoaprenentatge en tot moment.
El treball curricular es concreta en tres aspectes fonamentals:
– El currículum es genera en l’acció.
– Les metodologies de treball són actives i sempre al servei dels alumnes.
– El currículum està exposat en tot moment.
El nostre dia a dia es concreta en activitats, tasques, projectes, tallers, racons i propostes que es planifiquen a partir del currículum prescriptiu de la Generalitat Valenciana.
D’aquesta manera oferim als xiquets el descobriment de materials, la presa de decisions davant de diverses propostes, el treball cooperatiu… a través d’uns agrupaments flexibles. L’observació i evolució ens permeten planificar aquestes activitats tenint en compte el moment en què es troben els alumnes.