CELEBRACIÓ DIA DEL LLIBRE 23 D’ ABRIL.

La lectura és fonamental en l’educació dels nostres infants i per tal de dinamitzar-ne el seu aprenentatge realitzem moltes accions de manera integrada com :

  • La biblioteca a l’abast en el temps d’ambients
  • La mitja hora de lectura amb el grup, diari.
  • 3r cicle fan préstecs a la biblioteca de manera periòdica.
  • L’alumnat de 3r cicle prepara lectures per a la resta de cursos, al temps diari de lectura, de manera periòdica.
  • Tauler d’anuncis fixe per a la biblioteca.
  • Tauler fixe de recomanacions lectores entre companys.
  • L’alumnat de 3r, 4t i 5é estan realitzant un taller per a l’elaboració d’un conte.
  • L’alumnat de 2n cicle poden optar a un taller d’elaboració de còmics.
  • L’alumnat de 1r i 2n cicle poden optar a un taller d’escenificació de contes.

Aquest curs hem volgut commemorar l’ esdeveniment del «dia del llibre» el passat 23 d’ abril amb una activitat denominada « Padrins Lectors» Es tracta d’una activitat cooperativa que consisteix a fer que alguns dels alumnes més grans siguen padrins de lectura dels més petits ,que encara no tenen assolida la lectoescriptura, als quals anomenarem fillols i filloles. Això vol dir que cada padrí es compromet a preparar-se la lectura i escenificació al seu fillol i/o ,per establir vincles,millorar la seva habilitat lectora, al mateix temps que l’engresca i li encomana el gust per la lectura.

D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat, destaquem que:

  • Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitza als més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre.

Els objectius que ens proposem són diversos:

  • Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols)
  • Crear contextos significatius d’aprenentatge (“llegeixo perquè algú m’entengui”, “llegeixo per algú que li interessa escoltar-me”)
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura

Per dur a terme l’ activitat, el primer que van fer les mestres és decidir les parelles lingüístiques, una decisió que es basa en el nivell de competència lectora d’ on parteixen els participants. Aquestes parelles treballaran juntes , dins del temps destinat a la lectura diària. L’ espai destinat a dur-ho a terme són la biblioteca,espais exteriors, passadissos … Des del moment que comença la sessió, la parella és inseparable; això afavoreix que s’ estableix una relació personal afectiva. És el fillol qui porta el llibre, que ha estat escollit amb l’ ajuda de la mestra i del padrí prèviament a la sessió. Es tenen en compte diversos aspectes:
– La qualitat i adaptació de les obres.
– La varietat, els diferents gèneres i tipologies textuals.

L’ activitat he resultat tot un èxit, i de segur repetirem.




Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies