NOVA AULA DOS ANYS

AULA 2 ANYS ESCOLA BENADRESSA.

 

La nova aula de 2 anys tindrà una identitat pròpia que ofereix un entorn segur i acollidor, ajustat a les necessitats dels infants i de les seves famílies.

 

L’ acollida és un moment de vital importància i la flexibilitat regularà les relacions i organitzacions, horaris, espais, persones que acullen de la família…

Som una escola oberta a la presència de pares i mares i persones de referència dels infants, per garantir un procès de separació i adaptació feliç i natural.

Aquest temps és un procès que evoluciona, no passa d’un dia per a l’ altre i necessita temps i paciència.

No és un procès lineal i això implica que es fan passos endavant i també endarrere.

És important ressaltar que no es convenient que el moment d’entrada a l’escola coincidisca amb altres canvis importants en la rutina dels infants (canvi d’habitació,control d’esfínters, abandonament del xupló..)

 

La funció educativa en aquest nivell  permetrà afavorir i facilitar la progressiva adquisició d’autonomia, oferint un entorn propici i favorable on els infants puguen ser, fer i decidir per ells mateixos, on es facilite el desenvolupament integral de l’infant a nivell social, cognitiu, afectiu i motor.

En aquest espai sempre hi haurà dos acompanyants de referència.

 

HÀBITS, RUTINES I AUTONOMIA.

Les rutines tenen una funció organitzadora, sistemàtica i educativa i es duen a terme a diari i en un ambient estable i segur per als infants.

  • Moments de trobada i acomiadament.

  • Control d’esfínters

  • Altres moments d’higiene

  • Moments en espai exterior

  • Estones d’alimentació

  • Vestir-se i desvestir-se

  • Estones de descans.

 

 

JOC,EXPLORACIÓ I MOVIMENT.

El joc és la ferramenta natural amb quà les persones aprenen i creixen dins el nostre medi.

És per tant un element que vertebra el dia a dia.

En l’escola assegurem moments i espais de joc als infants, perqué és la seua activitat principal, partint de la psicomotricitat relacional d’Aucouturier, el joc lliure, el contacte amb la música i l’art.

En el seu espai de referència, hi haurà diferents microespais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.

Els infants disposaran d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, pero reconstruïda per ells mateixos, on els xiquets i xiquetes es reuniran per explorar diverses possibilitats de joc i materials.

L’ organització permetrà:

  • Circulació lliure de moviment.

  • Respectar els ritmes propis de cada infant.

  • Atendre la diversitat de necessitats existents.

  • Oferir un ampli ventall d’opcions de joc en un mateix espai.

  • Fomentar l’ autonomia i confiança d’ infants i grans.

  • Fomentar la presa de decisions en els infants.

     

TEMPS, ESPAIS I MATERIALS

Les característiques pròpies de l’etapa i la gran diferència existent entre les capacitats i necessitats que presenten aquest infants, necessiten ambients restringits i protegits, que coneguen i controlen bé.

Aquest treball i organització canviara en funció de les seves característiques, poden adaptar uns espais o altres.

Per assegurar la possibilitat de joc lliure, organitzarem el temps de manera clara, el dia a dia estarà vertebrat a partir de rutines i moment de joc lliure.

Els espais són càlids, agradables amb una prèvia planificació i coherència, per facilitar i garantir la interrelació entre els infants, que generen calma i tranquil·litat, un espai que projecta un estat de vida. Espais suggerents ,estimulants, propers a les vivències, significatius, modificables i alterables pels infants.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies