AULA 2 ANYS ESCOLA BENADRESSA.
La nova aula de 2 anys tindrà una identitat pròpia que ofereix un entorn segur i acollidor, ajustat a les necessitats dels infants i de les seves famílies.
L’ acollida és un moment de vital importància i la flexibilitat regularà les relacions i organitzacions, horaris, espais, persones que acullen de la família…
Som una escola oberta a la presència de pares i mares i persones de referència dels infants, per garantir un procès de separació i adaptació feliç i natural.
Aquest temps és un procès que evoluciona, no passa d’un dia per a l’ altre i necessita temps i paciència.
No és un procès lineal i això implica que es fan passos endavant i també endarrere.
És important ressaltar que no es convenient que el moment d’entrada a l’escola coincidisca amb altres canvis importants en la rutina dels infants (canvi d’habitació,control d’esfínters, abandonament del xupló..)
La funció educativa en aquest nivell permetrà afavorir i facilitar la progressiva adquisició d’autonomia, oferint un entorn propici i favorable on els infants puguen ser, fer i decidir per ells mateixos, on es facilite el desenvolupament integral de l’infant a nivell social, cognitiu, afectiu i motor.
En aquest espai sempre hi haurà dos acompanyants de referència.
HÀBITS, RUTINES I AUTONOMIA.
Les rutines tenen una funció organitzadora, sistemàtica i educativa i es duen a terme a diari i en un ambient estable i segur per als infants.
-
Moments de trobada i acomiadament.
-
Control d’esfínters
-
Altres moments d’higiene
-
Moments en espai exterior
-
Estones d’alimentació
-
Vestir-se i desvestir-se
-
Estones de descans.
JOC,EXPLORACIÓ I MOVIMENT.
El joc és la ferramenta natural amb quà les persones aprenen i creixen dins el nostre medi.
És per tant un element que vertebra el dia a dia.
En l’escola assegurem moments i espais de joc als infants, perqué és la seua activitat principal, partint de la psicomotricitat relacional d’Aucouturier, el joc lliure, el contacte amb la música i l’art.
En el seu espai de referència, hi haurà diferents microespais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.
Els infants disposaran d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, pero reconstruïda per ells mateixos, on els xiquets i xiquetes es reuniran per explorar diverses possibilitats de joc i materials.
L’ organització permetrà:
-
Circulació lliure de moviment.
-
Respectar els ritmes propis de cada infant.
-
Atendre la diversitat de necessitats existents.
-
Oferir un ampli ventall d’opcions de joc en un mateix espai.
-
Fomentar l’ autonomia i confiança d’ infants i grans.
-
Fomentar la presa de decisions en els infants.
TEMPS, ESPAIS I MATERIALS
Les característiques pròpies de l’etapa i la gran diferència existent entre les capacitats i necessitats que presenten aquest infants, necessiten ambients restringits i protegits, que coneguen i controlen bé.
Aquest treball i organització canviara en funció de les seves característiques, poden adaptar uns espais o altres.
Per assegurar la possibilitat de joc lliure, organitzarem el temps de manera clara, el dia a dia estarà vertebrat a partir de rutines i moment de joc lliure.
Els espais són càlids, agradables amb una prèvia planificació i coherència, per facilitar i garantir la interrelació entre els infants, que generen calma i tranquil·litat, un espai que projecta un estat de vida. Espais suggerents ,estimulants, propers a les vivències, significatius, modificables i alterables pels infants.