ESPAIS I AMBIENTS:
Estem en constant procès de disseny en funció de les necessitats de cada etapa evolutiva.Es PREPAREN per CREAR un clima relaxat, amable, on l’infant s’escolte i connecte amb el seu sentir, les seues necessitats, els seus interessos per poder explorar i desenvolupar les seues experiències d’aprenentatge .
Aquests espais es concreten en ambients amb lluminositat, cromàticament harmònics, multisensorials, tant en interiors com exteriors.
EXPERIÈNCIES D’ APRENENTATGE.
En Infantil, com a etapa amb identitat pròpia, es faciliten experiències diverses en les quals els infants observen, experimenten i juguen, per al descobriment de si mateixos, de l’entorn i de la relació amb altres a travès de propostes, provocacions i invitacions.
En el primer cicle de l’etapa de primària està el període de transició de dos etapes educatives, un del processos clau en la vida del centre.
Aquest procès es viu des de la responsabilitat, on els infants mantenen la concepció globalitzadora de l’aprenentatge i descobriment actiu del coneixement, i s’encaminen cap a un aprenentatge competencial, caracteritzat per la transversalitat, el dinamisme i el caràcter integral.
L’infant va adquirint capacitat per respondre a necessitats complexes, en una combinació d’habilitats pràctiques, coneixements teòrics, valors ètics i emocionals, actituds i components socials diversos, dins i fora del centre en celebracions, esdeveniment, eixides i activitats extraescolars.
GESTIÓ EMOCIONAL :
-
Reconéixer i gestionar des d’una mirada pura, sense prejudicis, de manera lliure i atenta, l’estat emocional de cada infant.
-
Acompanyar i facilitar el tractament dels conflictes per una resolució pacifica.
-
Concreció de llibertats i límits indispensables para sentir tranquil·litat i seguretat.
-
Establiment de rutines (alimentació, descans, higiene, joc, estudi) per fomentar l’autonomia, seguretat, autoestima, i aprenentatge, creant hàbits que donen estructura per reduir l’ansietat.