Especícifacment es fan constar les següents normes d’obligatori compliment:
a)REFERENTS A LES ENTRADES, EIXIDES I ASSISTÈNCIA:
1. Els pares, mares o responsables dels alumnes,
deixaran els seus fills/es a la porta del col·legi que dona a la crta Ribesalbes sense entrar dins del recinte escolar; perquè de manera responsable i autònoma, els alumnes siguen capaços d’entrar amb els companys, evitant així embussaments i retards a l’entrada i sortida de les fileres.
2. Els pares, mares o responsables dels alumnes no entraran a les aules, excepte el dia de visita de pares o quan hagen estat citats prèviament pel mestre/a, tutor/a o qualsevol altre mestre. En cas que algun alumne arribe tard a l’escola, serà la zeladora o algun mestre qui l’companye a la seua classe.
3. L´ entrada dels alumnes al recinte serà a les 9´00h, meins els alumnes transportats que en arribar al centre estaran sota la vigilancia d´un mestre/a del centre fins les 9´00h. No es permet a un alumne/a arribar tard reiteradament i entrar a una classe quan aquesta ja ha començat, per tant es recomana que en cas de no poder portar el seu fill/a a l’hora d’entrada,avise amb antelació del possible retard, de no ser aixi és considerarà incompliment d´un deure de l´alumnat tipificat en l´article 26 apt.c) del present RRI basat en l´ordre 39/2008 de 4 d´abril.
4. L’assistència al centre serà controlada diariament.
5. En el cas d’absències i/o retards injustificats, manca d’higiene o signes de maltractament, la Direcció del centre ho comunicarà immediatament a Serveis Socials de l’Ajuntament de Castelló.
6. L’ eixida es farà quan sone la sirena, a les 13 hores durant els mesos de Setembre i Juny i a les 12 i a les 17 hores la resta del curs escolar.
7. Si algun alumne/a ha d’absentar-se del centre durant l’horari escolar, haurà de ser arreplegat/ata pels seus pares o tutors. Donat que són menors d’edat, no es permetrà l’eixida de cap alumne sense acompanyament.
b) MENJADOR ESCOLAR
8. Els/Les alumnes que es queden al centre de 12 a 15 hores fent ús del servei de menjador escolar, es comportà correctament, respectant en tot moment els mestres que estan treballant, guardà silenci i farà un bon ús dels espais del centre.
9. L’alumnat que no faça ús del menjador o no participe en cap activitat extraescolar, no podà romandre al pati després de les 13.10h, durant els mesos de setembre i juny, i les 12.10h, la resta del curs.
10 En cas que els alumnes de menjador necessiten eixir de l’escola:
– Caldrà que vinguen els pares o tutors a recollir-los.
– Caldrà que telefonen amb antelació per comunicar- ho a l’encarregada del menjador, que informarà els monitors i els tutors.
11. Quan un xiquet/a manifeste un comportament irregular, s’aplicarà d’igual forma el que estableix en el decre 39/2008 de 4 d’abril sobre convivència.
c) TRANSPORT
12 Els alumnes hauran d´utilitzar el servei en tots els viatges d´anada i tornada. En el cas dels alumnes que participen en activitats fora de l’horari escolar, els pares ho hauran de comunicar a la direcció del centre i omplir un formulari d’autorització.
13. Si durant el curs,es produïx un canvi de domicili, el pare,la mare o el tutor, han de comunicar al centre i omplir un full amb la nova adreça. El canvi es farà efectiu l’endemà.
14. Quan un xiquet/a manifeste un comportament irregular, s’aplicarà d’igual forma el que estableix en el decre 39/2008 de 4 d’abril sobre convivència.
d) GENERALS
15. Els alumnes hauran de portar a classe tot el material necessari.
16. No s’hauran de protar al centre joguets, llepoleries, pilotes, ni mòbils.
17. Els mòbils estan prohibits per a l’alumnat però no per a la resta del personal del centre. El fet d’utilitzar el mòbil per fer gravacions serà considerat un acte que afecta greument a la convivència del centre.
18. Si algun mestre/a està treballant fora de l’horari lectiu (abans de les 9:00 o quedant-se després de les 17:00 hores) o fa perquè vol i no té cap obligació d’atendre visites.
19. Com a autoritat en el centre educatiu, qualsevol mestre/a té dret a escorcollar a qualsevol alumne/a o les seves pertinències si es sospita que amaguen alguna cosa, però en primer lloc es demanarà sempre la seva col·laboració.
20. Tant les normes d’avacuació com d’atenció en cas d’accidents s’ajustaran al Pla d’Autoprotecció. (Provisional per estar en un centre prefabricat)
e) HIGIENE I MEDICAMENTS
21 L´alumne que necessite que se l´administre qualsevol medicament ha de portar per escrit:
1. Autorització per part de la familia(annex I).
2. Prescripció médica amb la pauta horaria.
No s´administrarà cap medicament que no porte l´anterior requeriment com a mínim.
22.Cap alumne podra pendre cap medicament sense la supervisió del mestre responsable.