Projecte Intern

El projecte intern del centre, sorgeix amb la finalitat d’incrementar la xarxa de suports de l’alumnat en les diferents competències amb l’objectiu d’arribar a tots els alumnes del centre i que aquests alumnes tinguin contacte amb les altres docents de centre. Durant aquest curs aquest projecte tindrà lloc quatre hores a la setmana, sent la sessions d’una hora al dia, els projectes a desenvolupar són els següents:

Inclusió social: es realitzen activitats cap a la comunitat, on el principal objectiu és l’ús de recursos comunitaris per a aprendre habilitats comunicatives o de relació social en l’entorn natural. Aquest projecte també té com a objectiu aconseguir una actitud positiva davant els altres alumnes i persones alienes al context de suports, així com estrènyer vincles entre companys. Durant aquest es pretén que els alumnes realitzin sortides a entorns naturals, conèixer recursos locals pròxims a l’entorn escolar, respectar les normes de circulació com a vianants, demostrar un bon comportament en llocs públics i fomentar la màxima autonomia en entorns aliens al centre escolar.

Art teràpia: es pretén desenvolupar la creativitat de l’alumnat a través d’oferir diferents tècniques artístiques, així com conèixer diferents recursos comunitaris on poder contemplar l’art.

Hort Ecològic i jardí: es pretén donar a conèixer les habilitats bàsiques per a mantenir un petit hort, així com aprendre el manteniment del jardí i els beneficis que ens pot aportar el contacte amb la naturalesa.

Activitats de la vida diària: amb aquest projecte es pretén incrementar les competències en l’autocura i la vida independent, adaptant les activitats a les necessitats individuals de l’alumnat.

Projecte global del centre.

El projecte global del centre aquesta enfocat en la història, aquest es realitzarà durant el transcurs del curs. Durant aquests mesos que duri el projecte coneixerem diferents civilitzacions i èpoques de la història, aquestes èpoques queden repartides de la següent manera:

Octubre: Prehistòria.
Novembre: Edat Antiga (egipcis i grecs).
Desembre: Edat Antiga (romans).
Gener: Edat mitjana.
Febrer: Descobriment d’Amèrica.
Març: Edat Moderna.
Abril: Edat Contemporània.
Maig: Futur.

Amb aquest projecte es pretén indagar sobre la història, coneixent així l’estil de vida, art i invents realitzats en cada època.