MODEL EDUCATIU

Des del Centre el Cau, entenem que l’escola va més enllà d’individualitzar i adaptar el currículum acadèmic a cada alumne. Considerem que hi ha la necessitat d’un currículum que tracti d’abordar les necessitats socials, emocionals i de comunicació dels infants i joves amb TEA i fomentar-ne l’autonomia i el benestar.

Per això, al CEE El Cau, s’ha iniciat un canvi de treball d’un model curricular basat en aspectes principalment acadèmics a un model de qualitat de vida i educació inclusiva, prenent com a referència el Model de Qualitat de Vida de Schalock i Verdugo, 2002/2003.

En aquest enfocament destaca la necessitat de dissenyar ambients escolars organitzats per afavorir la participació de tots els membres per igual, promoure les seves relacions socials, i assolir objectius acadèmics i afectius al currículum.

Des del Centre Educatiu El Cau treballem per oferir suports individualitzats i autonomia als alumnes amb Trastorns de l’Espectre Autista (d’ara endavant TEA) que actualment són al nostre centre.

L’adaptació curricular parteix de diferents projectes que conflueixen perquè cada persona amb TEA gaudeixi d’una vida plena i amb sentit. Una de les metes del currículum al nostre centre, és la de garantir a tots els nostres alumnes amb necessitat de suport generalitzada, el desenvolupament de capacitats que els permeti ser el més autònom possibles als diferents entorns, promovent així el màxim grau de qualitat de vida i benestar.