IDENTITAT DEL CENTRE

El Centre d’Educació Especial El Cau és un centre concertat que atén alumnes amb una necessitat de suport generalitzada. És un centre particular quant a l’heterogeneïtat en les necessitats de suport dels alumnes i en l’homogeneïtat quant al diagnòstic d’aquests, ja que tots tenen diagnòstic de TEA, però la necessitat de suport és molt diversa.

El C.E.E. El Cau forma part de l’Associació Escola El Cau, juntament amb una residència per a persones adultes i un centre de dia. L’Associació Escola el Cau, es va fundar a Castelló el 1978, i des d’aleshores ofereix suport a persones amb trastorn de l’espectre autista. El C.E.E. El Cau es va iniciar com a centre pioner en l’atenció a persones amb autisme, els seus inicis partien dels models conductistes que predominaven a l’època, com el model ABA (Anàlisi Conductual Aplicat), actualment treballa amb el model de Qualitat de Vida de Schalock i Verdugo (2007) aplicat al model educatiu, el qual parteix de la idea d’adaptar els aprenentatges a les millores en les dimensions de qualitat de vida, fent la persona més autònoma i ajudant-la a créixer personalment amb la proporció dels suports necessaris.