PISCINA

Al CEE Castell Vell apostem per una educació activa i vivenciada que proporcione el major nombre d’experiències al nostre alumnat i com a part d’açò, realitzem l’activitat setmanal de piscina juntament amb la col·laboració del Patronat d’Esports a la Piscina Municipal de Castàlia. Aquesta activitat s’encaixa dins de l’àrea d’Educació Física i amb estreta participació de l’equip de fisioteràpia del nostre centre.

Existeixen uns avantatges pel fet de treballar en un mitjà aquàtic amb l’alumnat amb diversitat funcional que expressem en forma de beneficis en els seus diferents àmbits:

BENEFICIS FÍSICS

• Disminueix l’espasme i el dolor muscular en relaxar-se la musculatura i els teixits que envolten l’articulació, en eliminar part de la descompressió articular s’incrementa l’amplitud dels moviments articulars.
  • Enforteix músculs febles, utilitzant l’aigua com a resistència.
  • Facilita moviments per la flotació en disminuir la força de la gravetat.
  • Afavoreix el caminar i altres activitats funcionals.
  • Millora la circulació i així l’estat tròfic de la pell.
  • Millora la capacitat respiratòria.
  • Actua com a massatge per la pressió hidroestática de l’aigua.
  • Millora la resistència muscular ja que l’exercici aquàtic requereix una despesa d’energia més elevat que el mateix exercici realitzat en terra.

BENEFICIS PSÍQUICS

• Disminueix la tensió psicològica i l’ansietat.
  • Permet regular el cicle de somni-vigília per l’esforç que suposen les sessions de piscina, així com els hàbits de menjar.
  • Suposa un mitjà on l’alumnat riu, fa broma i es comporta espontàniament.
  • Permet que l’alumnat amb dificultats en el desplaçament en el mitjà terrestre troben en aquest mitjà aquàtic el lloc on les seues diferències
    disminueixen en poder-se moure amb la mateixa agilitat que els seus companys.
  • Proporciona a l’alumnat ànim i confiança per a dur a terme els exercicis, elevant la seua autoestima.

BENEFICIS PSÍCOFÍSICS

• Millorar l’agilitat i les habilitats motrius bàsiques.
  • Millora la percepció de l’esquema espai-corporal pel contacte de l’aigua sobre el cos, que estimula a nivell cutani, tèrmic, pressions-
    moviments, visual i auditiva.
  • S’incrementa el desenvolupament psicomotor del xiquet en millorar: la coordinació dinàmica general per la llibertat de moviments, l’equilibri, l’orientació espacial, l’esquema corporal i la seua actitud corporal.

BENEFICIS PSÍCOSOCIALS

• Millora l’autonomia en el vestir i en el desenvolupament en un entorn diferent al seu (taquilles, vestuaris, dutxes i recepció).
  • Valora la higiene personal (dutxar-se abans i després de banyar-se en la piscina) com un acte necessari per a aquesta activitat.
  • Millora la seua coordinació i activitats com vestir-se i desvestir-se, dutxar-se i assecar-se, etc.