Organització de l’etapa de Transició a la Vida Adulta (TVA)

1. La transició a la vida adulta comprén el tram d’edat entre els 16 i els 21 anys, comptant l’any natural en què els complisquen, i està dirigida a l’alumnat que compleix els tres requisits següents: tindre complits els setze anys, haver cursat l’ensenyament obligatori en un centre d’educació especial o, excepcionalment, en un centre ordinari, quan els necessitats de l’alumnat aconsellen continuar la seua escolarització mitjançant aquests tipus de programa i que els seues necessitats de suport aconsellen continuar el procés educatiu mitjançant aquests programes.

2. La transició a la vida adulta ha de posar l’èmfasi en l’adquisició de competències que faciliten l’autonomia de l’alumnat en la vida quotidiana i s’orienta a la consecució dels objectius següents:

a) Consolidar i desenvolupar els capacitats de l’alumnat i promoure el major grau possible d’autonomia personal i social.

b) Mantindre i aplicar a la vida quotidiana els competències clau adquirides en els etapes corresponents a l’ensenyament bàsic obligatori.

c) Fomentar la participació de l’alumnat en tots els àmbits en què és desenvolupa la vida adulta.

d) Desenvolupar els aspectes relacionals que els defineixen com a membres d’una societat, construir la seua pròpia identitat personal i afavorir la participació i responsabilitat ciutadana.

e) Adquirir habilitats laborals de caràcter polivalent, la capacitat per a seguir normes elementals i de seguretat en el treball, la motivació davant la taverna i la no discriminació per raó de gènere o qualsevol altra circumstància.

3. La transició a la vida adulta s’estructura en els àmbits d’experiència següents: Autonomia personal en la vida diària, Inclusió social i comunitària i Orientació i formació laboral.

Aula TVA 4

Tutora: Remedios Rives 📩 mlr.rives@edu.gva.es

Educadora: Mónica Menéndez 📩 m.menendezferrer@edu.gva.es

Aula TVA 5