FUNCIONS I COMPETÈNCIES DEL CONSELL ESCOLAR
- Aprovar i avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la LOE i dels ROF corresponents de la Comunitat Valenciana.
- Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjuí de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.
- Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.
- Participar en la selecció del director del centre en els termes que la LOE estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si és el cas, amb l’acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.
- Decidir sobre l’admissió d’alumnes amb subjecció al que estableix la LOE i disposicions que la despleguen tant a nivell nacional com en la C. Valenciana.
- Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atinguen a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguen a conductes de l’alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància de pares o tutors, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, si és el cas, les mesures oportunes.
- Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre hòmens i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
- Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3 de la LOE.
- Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les Administracions locals, amb altres centres, entitats i organismes.
- Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les que participe el centre.
- Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre aquells altres aspectes relacionats amb la qualitat de la mateixa.
- Qualsevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.