FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

FUNCIONS I COMPETÈNCIES DEL CONSELL ESCOLAR
 
  1. Aprovar i avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la LOE i dels ROF corresponents de la Comunitat Valenciana.
  2. Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjuí de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.
  3. Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.
  4. Participar en la selecció del director del centre en els termes que la LOE estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si és el cas, amb l’acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.
  5. Decidir sobre l’admissió d’alumnes amb subjecció al que estableix la LOE i disposicions que la despleguen tant a nivell nacional com en la C. Valenciana.
  6. Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atinguen a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguen a conductes de l’alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància de pares o tutors, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, si és el cas, les mesures oportunes.
  7. Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre hòmens i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
  8. Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3 de la LOE.
  9. Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les Administracions locals, amb altres centres, entitats i organismes.
  10. Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les que participe el centre.
  11. Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre aquells altres aspectes relacionats amb la qualitat de la mateixa.
  12. Qualsevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies