P: A partir de quin curs lectiu està previst si el resultat de la votació és positiu?
R: En el cas de ser positiu entraria en vigor per al pròxim curs, és a dir, el 2019-20
P: Les activitats gratuïtes estaran distribuïdes segons edat de xiquets o serà tipus matinera, caos i tots junts? Les reunions amb els mestres seran llavors a la vesprada NO?
R: Estaran distribuïdes segons edats amb la mateixa ràtio que les classes ordinàries. El nombre de grups per activitat es farà en funció de la demanda. Les reunions seran tant al matí com a la vesprada per a facilitar al màxim l’assistència
P: Quantes pauses tenen?
R: La normativa establix que en infantil poden tindre una pausa de 45 minuts divisible en dos i en primària un de 30 minuts indivisible. En el cas dels alumnes d’infantil, segons el projecte tindrien una de 30 minuts i posteriorment un altre de 15 minuts.
P: En el vídeo es passa per damunt sobre el tema del rendiment dels xiquets i es fa molt insistència en què les ACTIVITATS SÓN GRATUÏTES. Sempre en majúscules com si això fora el més important de tot este assumpte. Poden aportar informes en què s’avale que el rendiment dels xiquets és millor fent jornada contínua? Moltes gràcies
R: Es remarca en la reorganització de l’horari perquè és un projecte d’organització de la jornada, de mode, que les famílies puguen triar la seua millor opció i a més en les activitats gratuïtes perquè és un valor afegit per a tots.i a més així ho establix la normativa. La part pedagògica és la mateixa, distribuïda de forma més eficient. No es pot asseverar de forma taxativa que el rendiment millorarà com tampoc que empitjorarà. El rendiment escolar fluctua dins del mateix centre amb el mateix horari d’un curs a un altre perquè depén de molts factors.
P: Els xiquets de l’autobús, si o si s’han de quedar fins a les 5? No hi ha autobús a les 2? Ni a les 3? Com els divendres!!
R: De moment, no. És l’horari que Conselleria ens obliga a posar en el projecte. Per això hem pensat almenys, que tinguen l’opció de vindre a per ells a l’hora que estimen més convenient perquè també tinguen opcions. Açò no eximix, de que si la Jornada proposada es posa en marxa i hi ha un grup de famílies que ens facen constar el seu desig de modificació d’hora d’autobús, ens posem en marxa per a sol·licitar i justificar davant de l’Administració les necessitats i opcions per a la concialiació de les nostres famílies.
P: I les activitats de 3 a 5, són impartides x Irco?? Anem igual que el que fan ara en el pati de menjador??? No podria fer-se alguna cosa de més profit?
R: Algunes activitats les portaran alguns monitors d’IRCO amb capacitació per al programa proposat i altres les portaran persones contractades per a això segons l’activitat proposada. El club d’estudi, o clubs d’estudi, ho portaran a terme sempre mestres.
P: En que consistixen les activitats gratuïtes i que tipus de professional les impartirà Una salutació
R: En principi, s’oferiran les exposades en el projecte i se sondejarà les famílies perquè prioritzen per interés les que es proposen i que exposen altres que creguen interessants de manera que, podrem adequar l’oferta a l’interés de les famílies. Después els objectius complementaran els objectius de centre.
En alguns casos, seran impartides per monitors d’IRCO amb formació per a allò que s’ha assignat, en altres per mestres o altres professionals de la matèria oferida.
P: Quan s’obrin les inscripcions per a la beca del menjador?
R: En la convocatòria anual com sempre. Quan l’administració ho decidisca. Sol ser a partir de mitjan de juny.
P: Tots els vots comptabilitzen igual? Val el mateix un vot d’una mare/pare que el d’un/a professor/a, que el de la directora…??
R: Els mestres i mestres professors no voten a menys que tinguen fills o filles alumnes del centre i la directora no vota. El cens és només de pares, mares o tutors legals dels alumnes.
És un projecte d’organització de la jornadano és un projecte pedagògic però que elabora el professorat atés que reorganitza també la càrrega lectiva i la inclusió d’activitats gratuïtes de millora però que decidix la seua implementació la família perquè incidix en les diferents possibilitats d’organització del seu temps i per tant, han de valorar la seua conveniència.
P: Hola, primer felicitar-vos per la proposta. La meua pregunta, podem triar quan arreplegar als nostres fills? És a dir , puc arreplegar-li a les 14 , 15.30 o 17h depenent el dia i en la mateixa setmana en funció del meu horari laboral? Moltes gràcies i feliç 8 de març
R: Sí. Es pot arreplegar als alumnes a qualsevol de les hores indicades en el projecte tant a les 14, les 15:30, les 16:15 o les 17 hores. És personalitzat. Cada família tria en funció de les seues necessitats i decidix l’hora d’eixida de cada dia de la setmana.
P: I per al personal que treballem…..quan tindrem relació amb els professors???
R: L’hora d’atenció a pares en principi seria de 14 a 15 hores encara que tenint en compte que tots els mestres i mestres estaran alguns dies a les vesprades seria possible de 15:30 a 17 hores concertant cita prèvia.
P: El preu de menjador varia???
R: No. El preu del menjador ho fixa Conselleria per a tots els centres públics de la Comunitat.
P: En el cas d’eixir q si a la jornada completa, els cursos d’infantil també la farien? I si és així, han pensat en els xiquets de 3 anys q arriben les 13h i ja estan cansats i amb fam?
R. En el cas de ser aprovat el projecte s’aplica a tot el centre, encara que per descomptat que infantil té una consideració especial. Els alumnes d’infantil disposen de dos patis (un de 30 minuts i un de 15) perquè puguen descansar i prendre quelcom si així ho desitgen els pares i mares
P: Aleshores, si no ho he entés malament, els xiquets tenen només un descans de 30 minuts durant tota la jornada?
R: En infantil tenen dos descansos (un de 30 minuts i un altre de 15) i en primària un de 30 minuts en mitat de la jornada (tres sessions – descans – tres sessions)
P: I per què si és tan avantatjós donar les classes pels matins, no es fa ara amb la jornada partida i es deixa la vesprada per a les classes de gimnàstica, plàstica i música? Si del que es tracta és que siga beneficiós per als alumnes….eixa podria ser una opció.
R: Per moltes raons… Perquè no tenim prou professorat d’eixes matèries perquè cobrisquen 18 classes de primària i 9 d’infantil, perquè eixe professorat ha de treballar també al matí, per falta d’espais, etc.
P: A quina hora serien els temps de pati durant el matí?
R: En primària a la mateixa que ara, a les 11.15 hores. En Infantil de 11:15 a 11:45 i de 13:15 a 13:30
P: Els mesos de Juny i Setembre, com funcionaria el sistema? Continuaria estant l’opció d’eixida a les 17h?
R: No. El projecte només és des d’octubre fins maig. Els mesos de Juliol i setembre funcionaran com fins ara. No hi ha possibilitat, de moment, de fer-ho d’una altra manera. La legislació no ho permet. És a dir, finalització de classes a les 13, menjador, transport o activitat ( no gratuïta fins a les 17).
P:Hi ha obligació que es queden els professors fins a les 17h?Es quedarien amb els alumnes o en la sala de professors?Quants professors?
R: Els professors es quedaran per torns uns dies, un altre dia tots (En principi quatre però si fan falta més pel nombre d’activitats, seran més) . El professorat coordina les activitats i professionals/monitors que se’ls assigne i l’exercici de les mateixes, no té docència directa amb els alumnes d’eixes activitats.
P: En que consistixen les activitats gratuïtes i que tipus de professional les impartirà Una salutació
R: En principi, s’oferiran les exposades en el projecte i se sondejarà les famílies perquè prioritzen per interés les que es proposen i que exposen altres que creguen interessants de manera que podamos adequar l’oferta a l’interés de les famílies.
En alguns casos, seran impartides per monitors d’IRCO amb formació per a allò que s’ha assignat, en altres per mestres o altres professionals de la matèria oferida.
P: Si ix que no, ens oblidem del tema o es tornaria a votar en un temps? Si ix que sí, durant quants cursos serien? Gràcies
R: Amb la legislació actual si ix que no no es pot tornar a plantejar abans de tres anys, si es considera oportú, amb el mateix procediment.
Si ix que sí, avaluació anual per part de l’administració educativa i als tres anys es votaria novament perquè és preceptiu així.
Salutacions.
P: Entre les 15:30 i les 17:00 hi ha lliure horari d’arreplegada?!
R: Per als alumnes i alumnes de bus, sí perquè només tenen un horari de transport. La resta d’alumnes també poden eixir a les 16.15 hores
P: Com s’organitzen les activitats gratuïtes?! Quants xiquets per grup?! S’agruparan per edats?!
R: Amb la mateixa ràtio que per a activitat escolar ordinària s’organitzaran en Infantil/primària.
P: Quan es fan les falles
R: No té a veure amb el tema, però el col·legi romandrà tancat el dilluns 18 i el dimarts 19 de març.
P: Si NO hi ha estudis que garantixen una millora educativa en els menors i especialistes indiquen que SÓN PITJORS les últimes hores del matí que les primeres de la vesprada per a la seua atenció, En què es basen per a proposar tremend canvi que, d’altra banda, d’aprovar-se, seria IMPOSSIBLE una marxa arrere, ja que s’hauria de comptar amb l’aprovació del col·lectiu docent? Gràcies
R: Si eixa afirmació fora com vosté diu ni altres comunitats autònomes ho hagueren implantat ni per descomptat que la Conselleria d’Educació hauria autoritzat el projecte. Este projecte és eminentment social per a facilitar la conciliació familiar, reduir l’absentisme, etc. ino és d’esperar una gran variació en els resultats acadèmics perquè aquestos depenen de multitud de factors i no sols de l’horari encara que la nostra experiència docent ens diu que és molt difícil que l’atenció a últimes hores del matí puga ser pitjor que a la vesprada ja que l’alumnat ve d’una pausa gran pel menjador per a concentrar-se en un període de classe curt. Per a millorar els resultats acadèmics estan un altre tipus de projectes que es desenrotllen en el centre.
D’altra banda, per descomptat que el Projecte és reversible, ja que el projecte s’ha de valorar cada any, renovar-se en els terminis establits, etc. vullga o no el col·lectiu docent.
P: Si apuntes el xiquet a l’extraescolar ,de L a V i va tot en funcionament i després decidixes que no va per diversos motius es podria triar els dies a què es podria assistir
R: Per descomptat.
P: Actualment hi ha dos torns de menjador Sí es mantenen ambdós torns hi haurà xiquets que menjaran a les 15?
R: El projecte establix dos torns de menjador, un a les 14 hores i un altre a les 14:45 hores.
P: En la GUIA SOBRE TEMPS ESCOLARS, Daniel Gabaldón Estevan, t’al, Novembre de 2016 UNIVERSITAT DE VALÈNCIA Departament de Sociologia i Antropologia Social s’indica que: “Hi ha indicis raonables que apunta a una possible relació entre tipus de jornada escolar contínua i empitjorament del rendiment acadèmic (treballs com el de Caride, 1993; Ridao i Gil, 2002; Cavet, 2011 (citats en Fernández, Enguita, 2001 i Sintes, 2012), l’informe d’experts de la Generalitat Valenciana de 2015, el pronunciament del President del Col·legi Oficial de Pedagogs i Psicopedagogs, o inclús la pròpia Comissió Nacional per a la Racionalització dels Horaris Espanyols i d’ARHOE….El retard en les hores de menjar que suposa la compactació de la jornada ja ha sigut denunciat per la Societat Valenciana de Pediatria pels seus riscos sobre la salut…” M’agradaria saber si han fet un estudi bibliogràfic dels aspectes beneficiosos i perjudicials de la jornada contínua i si ho han tingut en compte per a proposar este gran canvi en el nostre centre escolar
R: Estimada mare, sobre este tema hi ha bibliografia àmplia en tots els sentits i certeses quasi cap. Difícilment es pot dir que este canvi provocarà un empitjorament dels resultats acadèmics quan hui en dia els dijous i els divendres els alumnes acaben a les 13:15 hores i amb l’horari nou seria afegir una única sessió i per un altre costat hi ha molts països per davant d’Espanya en l’informe PISA que mesura el rendiment acadèmic per nacions i tenen un horari de jornada contínua semblant al del nostre projecte. D’altra banda ens pareix molt aventurat dir que retardar l’horari del menjador pot ocasionar trastorns als xiquets quan històricament és Espanya mengem i sopem molt més tard que la majoria de països i en canvi nostra esperança de vida és molt major. Desgraciadament es fan afirmacions de forma prematura i per descomptat sense demostrar simplement al·legant a indicis.Tinga per segur que si estiguera absolutament demostraT quelcom del que comenta ni ho haguérem plantejat, ni la resta de comunitats ho hagueren implantat ni la Conselleria ho haguera autoritzat. És un projecte eminentment social destinat a facilitar la conciliació familiar, rendibilitzar el temps de l’alumnat en el centre, evitar l’absentisme, etc. i no hi ha raons fundades per a pensar que influirà en gran manera en els resultats acadèmics. Estos depenen d’un altre tipus de projectes del centre, recursos disponibles, etc. i no únicament de l’horari.
P: Es garantix la gratuïtat de les extraescolars fins a les 17h al llarg dels cursos o posteriorment pot canviar, per exemple pel nivell d’ingressos familiars?
R: La normativa actual establix que es garantisquen a tot l’alumnat.
P: Hi ha algun estudi que recomana la jornada contínua com millor opció per als xiquets enfront de la jornada partida?
R: Per descomptat que sí, igual que hi ha altres estudis que no estan d’acord. Estudis hi ha molts i certeses quasi cap.
P: En les hores de la vesprada no lectives, tindran temps d’oci, descansos o pati?!
R: No, perquè és només hora i mitja d’activitats lúdiques.
P: Quants professors acompanyen els xiquets en les activitats?! I per als xiquets amb necessitats especials hi haurà personal adequat?!
R: La ràtio és la mateixa que per a aula/classe. Les activitats de vesprada són més lúdiques a excepció del club d’estudi. No hi haurà professorat especialista perquè no hi ha treball curricular, com tampoc n’hi ha en les extraescolars organitzades per AMPA a partir de les cinc de la vesprada.. Sí estarán les educadores d’educació especial per a alumnes de necessitats educatives permanents.
P: Entre 15:30 i 17:00 es poden solapar activitats gratuïtes d’IRCO amb extraescolar pagades x els pares?
R: No. Les activitats no gratuïtes d’AMPA seran totes a partir de les 17.
Les activitats gratuïtes són del centre, no d’IRCO. Irco seria l’empresa de contractació. Realitzaran les activitats els monitors que tinguen el perfil que busquem més els que necessitem externs.
P: Quin horari haurà de votació? Gràcies
R: La taula estarà oberta de 9 del matí a 7 de la vesprada de forma ininterrompuda
P: Amb la jornada contínua podria donar-se el cas de no poder mantindre el servici de menjador en cas de disminuir en gran manera el nombre de comensals? M’agradaria saber també si és cert que si com resultat de la votació se seguix amb la jornada partida després d’un any es podria tornar a votar novament la proposta de jornada contínua, i si en el cas que s’implant la contínua per a tornar a la partida ha de ser aprovat pel Consell Escolar, sent este representat en majoria pel professorat. Moltes gràcies
R: El servici de menjador sempre s’ha de mantindre en qualsevol cas. És una condició que l’administració imposa de manera taxativa. Hi ha ajudes assistencials que atendre i d’emergència social i per tant a la resta d’usuaris. De totes maneres, el nostre centre estaria, en tot cas, molt lluny de tindre un nombre reduït de comensals. Ni s’espera, ni es desitja.
Si després de la votació no ix avant el projecte, se seguiria amb la partida durant tres cursos fins a poder tornar a votar. En el cas de de que s’implant la jornada contínua, s’avalua durant el curs i per part de qualsevol sector es pot demanar la revocació i l’administració, decidix. Per tant, cada curs pot revocar-se en cas de no estar satisfets.
P: Bon dia, Un xiquet que no utilitza les activitats de 15.00 a 17.00 podria utilitzar-les un dia puntual en el cas que haguera una contingència familiar avisant eixe mateix dia per agenda?
R: Per descomptat que sí. L’única limitació és la imposada per la ràtio màxima de cada activitat. En el cas que l’activitat desitjada no tinga places disponibles se li donarà la possibilitat de realitzar una altra activitat
P: Bon dia, Com computen les abstencions dels progenitors amb dret de vot? Gràcies.
R: Per a que el resultat de la votació siga favorable es necessita que siguen a favor el 55% del cens pel que en la pràctica les abstencions compten com a vots en contra.
P: Que percentatge de vots fa falta del total dels pares? Si no vote computa com estar en contra?
R: Per a que el resultat de la votació siga favorable es necessita que siguen a favor el 55% del cens pel que en la pràctica les abstencions compten com a vots en contra.
