ESPAIS

Hem dissenyat espais segurs i dirigits a desenvolupar habilitats bàsiques: En la segona anualitat del projecte s'augmenta el disseny i l'habilitació de diferents espais específics en el centre dirigits tant a afavorir el benestar i l'autoregulació emocional dels estudiants amb dificultats per al maneig d'emocions i per a respondre adequadament davant situacions d'estrés o sentiment d'amenaça, com a desenvolupar les seues habilitats de cooperació, empatia i comunicació amb els companys, a relacionar-se amb l'entorn a través dels sentits o treballar la psicomotricitat.           

Aquests espais estables, previsibles i acollidors faciliten un entorn segur que redueix la híper vigilància i ansietat davant situacions que poden percebre com a amenaçadores, faciliten reduir les seues reaccions impulsives i conductes disruptives retirant-se de situacions estressants sense ser castigat per això, permetent identificar les seues emocions i calmar-se abans de retornar a l'aula o reflexionar sobre com afrontar aquestes situacions, contribuint al benestar i regulació emocional en el quefer diari escolar facilitant també l'aprenentatge.           

Zones de “respir”, l'objectiu del qual se centra en el desenvolupament emocional i conductual dels estudiants. Aquests entorns proporcionen un espai segur i tranquil per a regular emocions intenses, reduir l'estrés i l'ansietat, fomentant la concentració i el benestar general.

Aules amb mobiliari flexible, que permeten fomentar la col·laboració, adaptar-se a diverses metodologies d'ensenyament i millorar la concentració i participació dels estudiants. Un espai versàtil permet reorganitzar l'aula fàcilment, creant ambients més dinàmics i interactius que s'ajusten a les necessitats de cada activitat i estil d'aprenentatge. Més enllà de les aules ordinàries, també permeten que, amb la supervisió i suport del professorat, els estudiants aprenguen a expressar emocions, escoltar i reconstruir vincles.

L'ambient “arrels”, així com les arrels connecten l'arbre amb la terra, constitueix un espai de psicomotricitat on es treballa la connexió del cos amb l'entorn, el sòl, l'equilibri i la consciència corporal. Aquest espai afavoreix un desenvolupament integral: cos, ment, emocions i relacions.

L'aula sensorial permet que els estudiants amb diversitat funcional i Necessitats Específiques de Suport Educatiu puguen relacionar-se amb l'entorn a través dels sentits estimulant els set sistemes sensorials: vista, oïda, tacte, olfacte, gust, vestibular i propioceptiu. Així, es facilita el descobriment de percepcions que enriqueixen el coneixement del món exterior i afavoreixen una major consciència del propi cos. La sala amb il·luminació tènue, música suau, mantes amb pes, elements tàctils… pot ajudar els xiquets a calmar-se des del cos i ment.

No cal oblidar que un entorn ple de sensacions i emocions comporta noves possibilitats d'aprenentatge i desenvolupament.  

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies