Hem dissenyat espais segurs i dirigits a desenvolupar habilitats bàsiques: En la segona anualitat del projecte s'augmenta el disseny i l'habilitació de diferents espais específics en el centre dirigits tant a afavorir el benestar i l'autoregulació emocional dels estudiants amb dificultats per al maneig d'emocions i per a respondre adequadament davant situacions d'estrés o sentiment d'amenaça, com a desenvolupar les seues habilitats de cooperació, empatia i comunicació amb els companys, a relacionar-se amb l'entorn a través dels sentits o treballar la psicomotricitat.
Aquests espais estables, previsibles i acollidors faciliten un entorn segur que redueix la híper vigilància i ansietat davant situacions que poden percebre com a amenaçadores, faciliten reduir les seues reaccions impulsives i conductes disruptives retirant-se de situacions estressants sense ser castigat per això, permetent identificar les seues emocions i calmar-se abans de retornar a l'aula o reflexionar sobre com afrontar aquestes situacions, contribuint al benestar i regulació emocional en el quefer diari escolar facilitant també l'aprenentatge.
Zones de “respir”, l'objectiu del qual se centra en el desenvolupament emocional i conductual dels estudiants. Aquests entorns proporcionen un espai segur i tranquil per a regular emocions intenses, reduir l'estrés i l'ansietat, fomentant la concentració i el benestar general.



Aules amb mobiliari flexible, que permeten fomentar la col·laboració, adaptar-se a diverses metodologies d'ensenyament i millorar la concentració i participació dels estudiants. Un espai versàtil permet reorganitzar l'aula fàcilment, creant ambients més dinàmics i interactius que s'ajusten a les necessitats de cada activitat i estil d'aprenentatge. Més enllà de les aules ordinàries, també permeten que, amb la supervisió i suport del professorat, els estudiants aprenguen a expressar emocions, escoltar i reconstruir vincles.

L'ambient “arrels”, així com les arrels connecten l'arbre amb la terra, constitueix un espai de psicomotricitat on es treballa la connexió del cos amb l'entorn, el sòl, l'equilibri i la consciència corporal. Aquest espai afavoreix un desenvolupament integral: cos, ment, emocions i relacions.


L'aula sensorial permet que els estudiants amb diversitat funcional i Necessitats Específiques de Suport Educatiu puguen relacionar-se amb l'entorn a través dels sentits estimulant els set sistemes sensorials: vista, oïda, tacte, olfacte, gust, vestibular i propioceptiu. Així, es facilita el descobriment de percepcions que enriqueixen el coneixement del món exterior i afavoreixen una major consciència del propi cos. La sala amb il·luminació tènue, música suau, mantes amb pes, elements tàctils… pot ajudar els xiquets a calmar-se des del cos i ment.


No cal oblidar que un entorn ple de sensacions i emocions comporta noves possibilitats d'aprenentatge i desenvolupament.

ESPAIS by CEIP Caes Nuestra Señora del Amparo is licensed under CC BY-SA 4.0
