ERASMUS DAYS +
Aquesta setmana estem celebrant els Erasmus+ Days al nostre centre. El nostre alumnat va commemorar el Dia Europeu de les Llengües el passat 26 de setembre realitzant una activitat anomenada “Lost in Translation”, en què havien de buscar paraules en altres llengües europees que no tingueren una traducció literal. L’activitat consistia a buscar paraules o expressions en una llengua europea, explicar el seu significat en valencià, castellà i anglés, i representar-ho amb un dibuix. Va ser una activitat divertida que va fomentar l’interés i la motivació entre les nostres xiquetes i xiquets per a seguir aprenent noves llengües. Aprofitant aquesta activitat, també hem celebrat els Erasmus+ Days a l’escola.
This week we are celebrating Erasmus+ Days at our school. Our students commemorated the European Day of Languages on September 26th by participating in an activity called “Lost in Translation,” where they had to find words in other European languages that didn’t have a literal translation. The activity involved finding words or expressions in a European language, explaining their meaning in Valencian, Spanish, and English, and illustrating them with a drawing. It was a fun activity that fostered interest and motivation among our students. Taking advantage of this, we have also celebrated Erasmus+ Days at the school.
SICÍLIA – NÚRIA MIRET PELLICER – DEL 12 AL 18 DE MAIG.
DIUMENGE 12 DE MAIG
Hui comença la segona mobilitat Consorci Digincluted d’Erasmus + (programa de la UE) que ha organitzat la Conselleria d’Educació amb l’acompanyament del Servei de l’ús, promoció i programes europeus amb el CEFIRE de Gandia, Plurilingüe i CDD.
Núria Miret, la nostra directora, ha viatjat a Sicília juant amb 6 companys i companyes d’altres escoles de la província de València i l’asessoria del CEFIRE de Gandia.
DILLUNS 13 DE MAIG
Iniciem la mobilitat a Misterbianco (Sicilia), amb una amable acollida per part de “l’Instituto Comprensivo Aristide Gabelli”. Comencem visitant les instal·lacions, observem com és el pati, l’aulari d’educació infantil (de 3 a 5 anys) i l’edifici de primària i secundària. Ens han explicat com s’organitza i funciona el sistema educatiu Italià i hem gaudit amb les tradicions ballant amb l’alumnat la Tarantella, ball típic italià.
DIMARTS 14 DE MAIG
Avui ens han presentat els projectes eTwinning de l’escola i com han arribat a convertir-los en la linea pedagògica de centre on tots els/les docents participen. Així com el seu portfoli Erasmus:
https://www.erasmusgabelli.com/
Aquest projecte els ha donat l’oportunitat de conèixer altres escoles i realitats, per iniciar la seua transformació a nivell de centre,
Per últim, hem observat el taller de Robòtica i programació amb l’alumnat més major que ens ha encisat.
DIMECRES 15 DE MAIG
Continuem amb la formació i avui ens endinsem en la metodologia CLIL i la seua aplicació a l’aula.
En aquesta escola l’apliquen fent una sessió especifica de projecte CLIL en les àrees no lingüístiques, introduint paraules de vocabulari de geografia, ciències naturals, història, música, arts….
Per últim, ens han demanat que prepararen una sessió d’Espanyol per a l’alumnat i hem fet una activitat lúdica per tal de presentar-nos i apropar-los la cultura i les tradicions valencianes. A més a més, hem introduit paraules senzilles en castellà i per acabar hem fet karaoke d’una cançó en valencià i una altra en castellà.
Ens ho hem passat molt bé!
DIJOUS 16 DE MAIG
El dia d’avui s’ha centrat en conèixer la manera d’organitzar i atendre a tot l’alumnat per tal de garantir la INCLUSIÓ dins dels sistema educatiu italià. A Itàlia cada xiquet/a amb necessitats greus rep atenció directa d’un mestre/a durant tota la jornada. El professorat especialitzat acompanya tot el temps a l’alumnat dins de l’aula ordinària, eixint a l’aula de respir en moments puntuals.
Hem pogut conèixer els espais específics per atendre a este alumnat: l’espai multisensorial i de psicomotricitat, espais al que l’alumnat assisteix una vegada a la setmana acompanyats per alguns dels seus companys/es en torns rotatoris.
DIVENDRES 17 DE MAIG
I hui finalitzem la mobilitat per terres italianes amb l’observació del treball per equips de l’alumnat amb l’objectiu d’ensenyar-nos una tasca CLIL, on l’entrevista en la sessió de ràdio ha estat l’activitat del seu projecte, i el producte final el podcast i la seua posterior difusió.
Per acabar, hem fet una reunió d’avaluació de la mobilitat amb els responsables de l’Erasmus+ de l’escola, qui ens han donat l’enhorabona per totes les nostres aportacions.
HELSINKI- ISABEL LEÓN SANCHIS
El passat 07 d’abril de 2024, el company Borja Talens del CEIP Sant Miquel de Tavernes de la Valldigna i Isabel León, mestra d’anglés i Cap d’Estudis del nostre centre iniciaren la mobilitat d’Erasmus + a Hèlsinki, Finlàndia, gràcies al Consorci Digincluted per a realitzar el curs ”Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Finland” per a aprendre sobre el sistema educatiu finlandés i agafar idees per als corresponents centres.
VISITA A LA BIBLIOTECA D’HELSINKI
Hui hem visitat la Biblioteca Municipal d’Hèlsinki, la més gran d’Europa. Està oberta de dilluns a diumenge i es poden realitzar tot tipus d’activitats, com llegir, escriure, buscar informació, tocar instruments musicals, sala d’estudis, cosir, jugar a videoconsoles, estudi individual, restaurant-cafeteria, racons movibles, etc.
Exemple d’activitats o tasques que realitzen a la biblioteca.
El dia 9 d’abril visitarem l’escola ”School Lisviniemi Koulu”. En primer lloc, l’ajudant de la directora ens va explicar la metodologia del seu centre, hi ha 358 estudiants, quatre classes d’Educació Especial i 28 estudiants. L’alumnat aprén finlandés, anglés i francés. A continuació, l’alumnat de l’últim curs ens mostra el centre amb un anglés molt fluid: les aules, el menjador, el pati, els racons, etc. Baix tenim un exemple de racó fora de les aules on l’alumnat pot treballar de manera independent. Referent a la segona image, és una classe de manualitats, utilitzant diferent materials com fusta, vidre, cartó, etc.
El dia 10 d’abril visitarem l’escola ”Maininki School’. En primer lloc, l’Equip Directiu ens va reunir per a presentar-mos la seua escola. Quins suports tenien, el tipus d’alumnat i les seues característiques, els idiomes que aprenen, els programes que tenen contra l’Assetjament escolar,etc. Baix tenim alguns exemples de les aules, com l’aula de música amb tot tipus d’instruments. L’alumnat ens va mostrar com tocaven i cantaven. També tenen diversos materials per a què l’alumnat es puga sentir més còmode i cremar energia.
Per la vesprada continuarem amb el curs organitzat i programat per ”English Matters” a la Universitat d’Hèlsinki per a continuar aprenent sobre la seua cultura, història, sistema educatiu, etc.
Al següent dia, visitarem l’escola ”Meritori School”, cal destacar que és una escola molt similar als nostres centres. Hi ha 360 alumnes, és un centre multicultural, hi ha moltes aules que connecten entre elles i hi ha dos mestres en cada aula. Les instal·lacions i el mobiliari són nous, especialment el gimnàs i l’aula de música.
El penúltim dia, visitarem la capital d’Estònia, Tallin, un viatge cultural i històric. Tinguerem l’oportunitat de provar la seua gastronomia, visitar els llocs més bonics i conèixer a la seua gent.
Lúltim dia tornarem a la Universitat d’Hèlsinki per a debatre i compartir la nostra experiència. Cal dir que la paraula ”Dissemination” (compartir les experiències més enriquidores) va ser la protagonista d’aquesta jornada. Tots i totes les docents, en grups, prepararem una xicoteta presentació sobre la nostra experiència i compartir bons moments. Al finalitzar, tots i totes vam rebre el nostre certificat d’assistència.