COM TREBALLEM ❓ | ÀREA DE LLENGÜES

Sin categoría
29 d'agost de 2025
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és BANNERS-BLOG-7-1024x389.png

A la nostra escola treballen l’àrea de llengües a partir de la lectura de llibres de la literatura clàssica universal que serveixen com a fil conductor de l’àrea de llengües.


– ESTRUCTURA DE TREBALL –

7 BLOCS per desenvolupar el treball competencial.


👇 Clica a la imatge per visualitzar la informació 👇

– TERTÚLIES LITERÀRIES –

Desenvolupem el treball de les Situacions d’Aprenentatge mitjançant les tertúlies literàries dialògiques.

👇TERTÚLIA PRIMER DE PRIMÀRIA👇👇TERTÚLIA SEGON DE PRIMÀRIA👇


– SITUACIONS D’APRENENTATGE –

Utilitzem la llengua: l’escrivim, la parlem, la pensem… a partir de la lectura del llibre i de les Situacions d’Aprenentatge.

Utilizamos la lengua: la escribimos, la hablamos, la pensamos… a partir de la lectura del libro y de las Situaciones de Aprendizaje.

👇 Clica per accedir a les Situacions d’Aprenentatge 👇

👉La situació d’aprenentatge de “La ràdio i la tele que volem” també suposa una gran oportunitat per a que l’alumnat treballe les llengües i desenvolupe les seua competència comunicativa al mateix temps que gaudeix d’una activitat engrescadora i motivant!!


✍️ ELS TEXTOS LLIURES

Els textos lliures com a eina clau per a l’avaluació competencial en llengües.

L’avaluació competencial no es centra només en si l’alumnat coneix regles gramaticals o memoritza normes ortogràfiques, sinó en com utilitza realment la llengua per comunicar-se en contextos significatius. En aquest sentit, els textos lliures són una eina privilegiada perquè permeten observar i avaluar l’alumne en situació real d’escriptura.

Els textos lliures són una pràctica pedagògica que va popularitzar el mestre francès Célestin Freinet. Consisteixen a donar a l’alumnat la possibilitat d’escriure de manera autònoma sobre allò que volen: una experiència personal, una observació, un pensament, una opinió, una narració inventada… L’objectiu és que descobreixen l’escriptura com una eina de comunicació real i significativa, més enllà de l’exercici escolar mecànic.

👉 A la nostra proposta, demanem per una banda que l’alumnat recorde i pose exemples del vocabulari, les normes gramaticals i ortogràfiques treballades a la SA i que els integre en la redacció d’un text lliure.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies