COM TREBALLEM ❓ | ÀREA DE LLENGÜES

A la nostra escola treballen l’àrea de llengües a partir de la lectura de llibres de la literatura clàssica universal que serveixen com a fil conductor de l’àrea de llengües.

– ESTRUCTURA DE TREBALL –
7 BLOCS per desenvolupar el treball competencial.
👇 Clica a la imatge per visualitzar la informació 👇
– TERTÚLIES LITERÀRIES –
Desenvolupem el treball de les Situacions d’Aprenentatge mitjançant les tertúlies literàries dialògiques.

| 👇TERTÚLIA PRIMER DE PRIMÀRIA👇 | 👇TERTÚLIA SEGON DE PRIMÀRIA👇 |
|---|---|
![]() | ![]() |
– SITUACIONS D’APRENENTATGE –
Utilitzem la llengua: l’escrivim, la parlem, la pensem… a partir de la lectura del llibre i de les Situacions d’Aprenentatge.
Utilizamos la lengua: la escribimos, la hablamos, la pensamos… a partir de la lectura del libro y de las Situaciones de Aprendizaje.
👇 Clica per accedir a les Situacions d’Aprenentatge 👇
👉La situació d’aprenentatge de “La ràdio i la tele que volem” també suposa una gran oportunitat per a que l’alumnat treballe les llengües i desenvolupe les seua competència comunicativa al mateix temps que gaudeix d’una activitat engrescadora i motivant!!
✍️ ELS TEXTOS LLIURES
Els textos lliures com a eina clau per a l’avaluació competencial en llengües.
L’avaluació competencial no es centra només en si l’alumnat coneix regles gramaticals o memoritza normes ortogràfiques, sinó en com utilitza realment la llengua per comunicar-se en contextos significatius. En aquest sentit, els textos lliures són una eina privilegiada perquè permeten observar i avaluar l’alumne en situació real d’escriptura.
Els textos lliures són una pràctica pedagògica que va popularitzar el mestre francès Célestin Freinet. Consisteixen a donar a l’alumnat la possibilitat d’escriure de manera autònoma sobre allò que volen: una experiència personal, una observació, un pensament, una opinió, una narració inventada… L’objectiu és que descobreixen l’escriptura com una eina de comunicació real i significativa, més enllà de l’exercici escolar mecànic.
👉 A la nostra proposta, demanem per una banda que l’alumnat recorde i pose exemples del vocabulari, les normes gramaticals i ortogràfiques treballades a la SA i que els integre en la redacció d’un text lliure.












