xerradeta

Participació Comunitat Educativa
1 de novembre de 2021

En primer, tots els dilluns els i les alumnes tenen un moment per a contar als seus companys el que volen de la seua vida.

(Ho fan entre 2 i 4 alumnes diferents cada setmana)

Es tracta d’aprofitar situacions de la vida quotidiana i partir dels seus contextos i interessos per a motivar-los a participar.

Al mateix temps aprenen estratègies d’expressió oral i s’acostumen a parlar davant d’un públic.

La resta d’alumnes poden fer preguntes sobre el que ha contat el seu company al voltant del que els interesse.

Després naix un titular per a cadascuna de les intervencions. La  mestra copia els  titulars a la pissarra i parlem de les dificultats o curiositats de les paraules escrites. 

Després tots copíen els titulars que han resultat, a la seua llibreta amb el títol:  “LES NOSTRES NOTÍCIES”. 

 

En Segon l’activitat evoluciona i passa a fer-se colectivament. Durant una setmana es fa una investigació lliure on els alumnes trien el tema així com l’agrupament (es poden juntar dos o tres alumnes) i  la següent setmana fan l’exposició del seu treball d’investigació a la resta de l’aula. 

Desenvolupament:

Sempre comencen preguntant-se “què saben” sobre un tema i “que no saben” i “on” podríen buscar respostes. 

Després d’investigar han de planificar com volen presentar la informació. 

Us faré arribar les actuacions com en cursos passats. 😉

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies