EXPLICACIÓN
Cada curs els alumnes lligen un clàssic i es divideix per capítols al llarg del curs, l’han de llegir a casa amb ajuda de les famílies i desprès el dia de la setmana estipulat, normalment els dilluns, es fa la tertúlia literària del fragment seleccionat.
La família o educador s’encarrega de llegir les dues, tres o quatre pàgines als xiquets i a les xiquetes.
I són ells o elles (alumnes) les que trien una línia o un paràgraf del passatge , el subratllen en el llibre i expliquen PERQUÈ els ha agradat, disgustat, sorprés, etc. Això serà el que faran a classe: explicar, raonar, argumentar la seua opinió o el sentiment que els o les hi ha prodüit o el record que se’ls ha acudit. Hauran de ser capaços de trobar la pàgina i la línia cada vegada.
Els i les alumnes poden provar de llegir en veu alta alguna frase, però,no és l’objectiu. Sobretot, el que volem és que ARGUMENTEN perquè han triat aquest passatge. Si hi ha vocabulari dubtós, l’encerclem i el comentem a classe.
Obviament, aquesta activitat és ORAL.
Ixen en els clàssics els valors atemporals com l’amor, la guerra, la pau, l’amistat, la solidaritat, la fidelitat… i parlar i valorar-los amb les seues intervencions, els gustos dels alumnes es van modificant a partir de les opinions del grup d’iguals donant importància als bons valors. Per tant, la tertúlia literària passa a convertir-se en una ferramenta fonamental tant per a la millora del nivell lingüístic com a nivell de la formació en valors.
