Criteris 5é i 6é
1.1. Adoptar hàbits saludables relacionats amb l’activitat física, l’alimentació i la higiene postural, reconeixent els efectes negatius del sedentarisme i les conductes nocives.
1.2. Adoptar mesures de prevenció, així com protocols d’actuació davant els accidents.
1.3. Incorporar autònomament les fases d’activació i tornada a la calma en diferents propostes d’activitat física.
1.4. Practicar activitat física de manera regular, a través de la realització de rutines d’exercicis, jocs o pràctiques preesportives en situacions individuals i col·lectives que fomenten una interacció i convivència harmonioses.
2.1. Reconéixer i acceptar la corporalitat, valorant i respectant les possibilitats i limitacions personals i alienes, a través de la participació i la resolució de reptes i accions motrius individuals que impliquen esforç, autoregulació i gestió de les emocions.
2.2. Relacionar els principals elements anatòmics i funcionals implicats en el moviment i l’activitat física.
2.3. Adquirir un domini i un control corporals adequats, adaptant-se a les demandes de la resolució de problemes en accions motrius variades.
3.1. Combinar diferents habilitats motrius bàsiques i específiques a través d’accions motrius individuals, de cooperació, d’oposició o de col·laboració-oposició mitjançant la participació activa en situacions de joc en entorns variats i variables, fomentant la tolerància i el treball en equip.
3.2. Conviure i mostrar habilitats socials per a la resolució dialogada de conflictes i el respecte davant de la diversitat de gènere, afectivosexual, ètnica, socioeconòmica o de competència motriu; amb una actitud crítica cap als estereotips.
3.3. Resoldre desafiaments motrius individuals, de cooperació, d’oposició o de col·laboració-oposició mitjançant exercicis, jocs i accions encaminades a la millora de la condició física i adaptant l’esforç a l’activitat física de manera conscient.
3.4. Integrar fonaments tècnics, tàctics i d’estratègia mitjançant accions motrius individuals, de cooperació, d’oposició o de col·laboració-oposició, adoptant els valors socials i culturals a través de la participació activa en jocs i activitats preesportives.
4.1. Aplicar recursos expressius i tècniques del cos comunicatiu en propostes escèniques, coreogràfiques, balls i danses, desenvolupant la sensibilitat creativa expressiva i artística, així com l’escolta activa.
4.2. Crear moviments i composicions expressives amb suport musical i sense, comunicant sensacions, emocions i idees de manera creativa i desinhibida, desenvolupant l’autoconfiança des de l’ús dels recursos rítmics i expressius de la motricitat.
4.3. Organitzar i dissenyar projectes artístics col·lectius, aplicant els recursos expressius del cos i del moviment.
5.1. Participar en l’organització i realització d’activitats físiques i artisticoexpressives en el medi natural o entorns no habituals, aplicant de manera autònoma les tècniques adequades.
5.2. Aplicar mesures de seguretat i accions per a la conservació del medi i la sostenibilitat en les activitats en l’entorn, col·laborant en la seua organització amb perspectiva inclusiva.
5.3. Reconéixer i valorar el patrimoni natural i cultural pròxim a través d’activitats físiques i artisticoexpressives en l’entorn i des d’una perspectiva comunitària i crítica.
6.1. Aplicar recursos tecnològics relacionant-los amb l’activitat física i la salut a través de la resolució de problemes en situacions motrius.
6.2. Seleccionar i explorar amb criteri aplicacions tecnològiques diferents relacionades amb l’activitat física i la salut, vinculades a reptes motrius, jocs i preesports, valorant els beneficis i els riscos.
6.3. Utilitzar la tecnologia de manera crítica, responsable i guiada en diferents dispositius, a través de propostes físiques i artisticoexpressives, integrant les possibilitats dels nous escenaris de comunicació i aprenentatge.