TUTORIA ALUMNAT
1R D’ESO
| 1r d’ESO 1r TRIMESTRE | |||
| Set | Data | Objectius | Programa / Activitats |
| 1 | 9–13 set. | Conéixer el grup, establir normes i organització. | Presentació del curs, dinàmica “Bingo de coneixements”, explicació de normes. |
| 2 | 16–20 set. | Fomentar la participació i democràcia interna. | Funcions dels delegats, presentació de candidatures i elecció. |
| 3 | 23–27 set. | Aprendre a utilitzar correctament l’agenda i el carpessà. Iniciar la gestió de Microsoft i Aules. | Revisió d’agenda i exercicis de planificació setmanal. Creació i ús de contrasenyes. Accés i funcionament bàsic de Microsoft i Aules. |
| 4 | 30 set.–4 oct. | Millorar hàbits d’estudi i organització personal. | Debat sobre horaris i espais; creació d’una rutina setmanal. |
| 5 | 7–11 oct. | Desenvolupar tècniques de comprensió lectora. | Explicació i pràctica amb textos curts. |
| 6 | 14–18 oct. | Aprendre tècniques de subratllat i esquematització. | Explicació i exercicis pràctics amb text. (Técnicas de Estudio. Juan Morata) |
| 7 | 21–25 oct. | Elaborar mapes conceptuals i organitzar informació. | Explicació amb exemples i treball en grup. |
| 8 | 28–31 oct. | Utilitzar estratègies de memòria. | Jocs i tècniques de memorització aplicades a continguts. Desafio-de-memoria |
| 9 | 4–8 nov. | Planificar l’estudi abans d’un examen. | Elaboració d’un pla d’estudi fictici. Planificacio-destudi-per-a-examens-2 |
| 10 | 11–15 nov. | Aplicar tècniques de repàs i autoavaluació. | Creació i intercanvi de qüestionaris en parelles. |
| 11 | 18–22 nov. | Fomentar el treball en equip. Tasca no violència de gènere. | Estrategies-per-treballar-en-grup-1 |
| 12 | 25–29 nov. | Gestionar el temps i reduir distraccions. | Debat i taller de planificació realista. |
| 13 | 2–5 des. | Afrontar l’ansietat davant exàmens. | Debat i exercicis de respiració i relaxació. |
| 14 | 9–13 des. | Revisar les tècniques apreses i valorar el trimestre. | Revisió global de les tècniques treballades. Valoració individual i col·lectiva del trimestre de cara a l’avaluació |
| 1R D’ESO, 2N TRIMESTRE | |||
| Set. | Data | Objectius | Programa / Activitats |
| 1 | 8–10 gen. | Analitzar els resultats de la 1a avaluació i establir objectius de millora. | Revisió de notes i reflexió personal. Activitat “Propòsits per al 2n trimestre”. |
| 2 | 13–17 gen. | Fer seguiment de l’estudi i dels objectius personals. | Dinàmica “Com va l’estudi?”. Revisió de l’agenda i del ritme de treball. |
| 3 | 20–24 gen. | Fomentar l’autoestima i la valoració positiva d’un mateix. | Activitat “El mirall positiu”. |
| 4 | 27–31 gen. | Programa Unplugged – Sessió 1. | Que ès Unplugged? |
| 5 | 3–7 feb. | Prevenir l’assetjament i promoure el respecte. | Taller “Tots comptem”. |
| 6 | 10–14 feb. | Programa Unplugged – Sessió 2. | Dins o fora del grup |
| 7 | 17–21 feb. | Programa Unplugged – Sessió 3. | Alcohol: riscos i protecció. |
| 8 | 24–28 feb. | Visionat “Billy Elliot” (1a part): reflexió sobre identitat i llibertat personal. | Fitxa de seguiment i debat. |
| 9 | 3–7 març | Visionat “Billy Elliot” (2a part): expressió emocional i valors. | Activitat “El valor de ser un mateix”. |
| 10 | 10–14 març | Activitat 8M – “Persones que m’inspiren”. | Mural cooperatiu relacional i emocional. |
| 11 | 17–21 març | Programa Unplugged – Sessió 4. | Serà com tu creus? |
| 12 | 24–28 març | Revisar aprenentatges i preparar la 2a avaluació. | Autoavaluació “Semàfor del trimestre”. |
| 1r d’ESO, 3r TRIMESTRE | |||
| Set. | Data | Objectius | Programa / Activitats |
| 1 | 7–11 abr. | Introduir la temàtica de salut i benestar personal. | Activitat “Cuidar-me per sentir-me bé”. |
| 2 | 14–18 abr. | Fomentar hàbits d’alimentació saludable. | Taller “El plat equilibrat”. |
| 3 | 22–25 abr. | Potenciar l’autoestima i la imatge corporal positiva. | Dinàmica “El meu autoretrat positiu”. |
| 4 | 28 abr.–2 maig | Programa Unplugged – Sessió 5. | Què es pot esperar del tabac? |
| 5 | 5–9 maig | Conéixer hàbits de seguretat i primers auxilis bàsics. | Taller pràctic amb personal sanitari o vídeo demostratiu. |
| 6 | 12–16 maig | Programa Unplugged – Sessió 6. | Amb veu pròpia. |
| 7 | 19–23 maig | Transició i Acollida | Preparar la visita a l’IES de l’alumnat de 6é de primària |
| 8 | 26–30 maig | Transició i Acollida | Preparar la visita a l’IES de l’alumnat de 6é de primària |
| 9 | 2–6 juny | Reflexionar sobre el curs i preparar el tancament del cicle. | Dinàmica “Línia del temps de 1r d’ESO”. |
| 10 | 9–13 juny | Avaluar la tutoria i fer propostes de millora. | Activitat “Termòmetre del curs”. |


